C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
HYDROPIQUE
  Tri :
5 exemples
 1 Et en ce temps le dit prince acoucha malade d'une moult grieve maladie et devint ytropite. (Chron. Jean II Ch. V, D., t.2, c.1375, 67).
 2 Ceste vieille estoit maigre et avoit le ventre enfle, car les avaricieux n'osent mangier. Ilz sont voulentiers ydropiques et enflez et ont tousjours soif et ne se peuent saouler. (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 312).
 3 Quant, a aucun ydropique, la toux survient, c'est malvaiz signe. (SAINT-GILLE, A.Y., 1362-1365, 93).
 4 Exemple comme quant nous voulons tyrer hors l'aigue des ydropiques (...) que le pacient soit couché a l'envers et la peau du ventre soubz le nombril soit tyree amont du costé senestre se la passion procede du dextre ; et s'elle vient du senestre, soit fait du contraire ; et soit pertuisé jusques au lieu vuide et illec, avec une canulle appliquee, l'eaue soit tyree jusques a la suffisance du malade et puis la canulle soit tyré dehors et le cuir soit laissé, en dessendant la playe de ciphac sera close et l'aigue ne ystra pas. (PANIS, Guidon, 1478, chap. sing.).
 5 Soubz ce sepulcre, qui est tendu seulet Gist nostre Roy, las ! estendu, seulet Perplex de mort, qui par cas inutil A pourgecté sur manche et sur colet Captivement, si ferme et sur cop, let Qu'il est mis pis qu'itropique sur til Par son faulx dart, qui trop picque subtil Esprit parfait (LA VIGNE, Compl. roy Bazoche M.R., 1501, 407).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre