C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
GÉLINIER1
  Tri :
6 exemples
 1 Regnart, qui peu sinplez gens doubte, Le soir au gelinier se boute (Renart contref. R.L., t.2, 1328-1342, 83).
 2 Guillaume Crestien, de Villiers le Bel emprés Sarcelles, confesse devoir et gaige aus religieux de Saint Magloire de Paris ou au porteur neuf royaulx d'or, du coing du roy nostre sire, pour les arrerages de deux ans de cinq septiers de grain, c'est assavoir trois septiers d'avoine et deux de feves, avaluez aus diz neuf royaux, et pour deux chapons et une geline et cinq ouef et pour deux soulz de cens pour les dites [sic] deux ans etc.., pour cause de arpent et demi de terre seant en Champlonc et pour un arpent seant ou Gelingnier que le dit Guillaume tient a rente des diz religieux (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1361, 247).
 3 L'ostel appellé des Cloz, si comme il se comporte, c'est assavoir une grant sale contenant trois chambres dessus et deux dessoubz (...) Un gelinier et dessoubz une estable a mettre pourceaux, couvers de tuile, cloz a murs tout entour le pourpris et trois jardins emprés. (Doc. 1377. In : Ph. Contamine, La noblesse au royaume de France de Philippe Le Bel à Louis XII, Paris, 1997, 160).
 4 Item audit Maugastel pour 3 tronçons de goutière de 12 piés de lonc que il a livrés, dont les 2 furent misez sur le gélinier d'emprès la granche et l'autre sur l'estable emprès la première porte devant (Chartes Ste-Chapelle Vincennes B., t.1, 1403-1404, 167).
 5 ...elle fist lui respondre en ung porche prouchain de celle chambre en la quele ilz soupoient, et dessoubz ung gellinier ou quel l'en nourissoit chapons, gellines, poucins, et sur cellui gellinier elle mist une taye de coyssin qu'elle avoit vuidee en cellui mesme jour. (PREMIERFAIT, Décaméron D., 1414, 687).
 6 ...pour faire ung gallinier en la court derrier l'ostal du roy, touchans la maison de done Jaume Carbonnelle (Comptes roi René A., t.1, 1472, 83).
DMF 2020Hiltrud Gerner
Fermer la fenêtre