C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
GÉNÉRABLE
  Tri :
5 exemples
 1 Il convient premierement deviser comment nous disons aucunes choses estre ingenerables et generables et corruptibles et incorruptibles (ORESME, C.M., c.1377, 186).
 2 Item, generable est dit de ce qui n'est pas et qui est possible comment que soit, ou qui puet estre de legier. (ORESME, C.M., c.1377, 188).
 3 Or est a considerer premierement se il sont perpetuelz ou se il sont engendrés ou generables, car, ce monstré, l'en pourra savoir quans il sont et quelz il sont. Et c'est impossible que les elemens soient perpetuelz, car nous voions que feu et eaue et chascun des corps simples est resolut et comme mué. (ORESME, C.M., c.1377, 630).
 4 ...sy come Aristote le moustre et determine, et tous les autres philosophes notables qui dient que le ciel et les estoilles sont ordenés et faiz d'une noble matiere perdurable qui point ne participe ne ne resamble en riens a la matiere dont les choses terrestres sont composees et qui generables et corrumpables sont (EVR. CONTY, Eschez amour. mor. G.-T.R., c.1400, 383).
 5 ...il est a considerer que en aucunes choses est une maniere d'estre sans terme simple au regard de la fin seulement, comme sont les choses qui s'engendrent et corrompent et sont de leur nature generables et corruptibles. (Somme abr., c.1477-1481, 140).
DMF 2020Hiltrud Gerner
Fermer la fenêtre