C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
GARANTIE
  Tri :
15 exemples
 1 ...lui faire accorder partout où il appartendra toutes telles lettres et promesses de garantie et desdommaigement en cas de éviction (Roi René vie L., 1360-1483, 225).
 2 ...et ja soit ce que ledit Colin se tenist pour tout asseuré que rienz ne li seroit demandé de ladicte somme, tant par ce que il en avoit lettres de garantie de Monseigneur comme pour autres lettres faictes et acordées entre le roy de France et Monseigneur sur le fait des debtes levées dun costé et dautre durant la dicte guerre (Compte Navarre I.P., 1367-1371, 390).
 3 Ce jour, ont esté renduz cassez à Phelippe d'Aigreville, escuier, filz de feu messire Guy d'Aigreville, jadiz bailly de Sens, un seel et un contreseel d'argent qui estoient escripz : I>Sigillum et contrasigillum baillivie Senonensis/I>, pesans VIJ onces VJ esterlins ou environ, lesquelx avoient esté mis devers la Court par maistre Benoit Pidalet, procureur de la mere dudit Phelippe, lequel Phelippe a promis de ce porter garantie vers tous. (FAUQ., I, 1417-1420, 141).
 4 ...et paieront touz cous, despens, domages, journees, mises, frais, coustemens et interés qui faiz seroient par deffaut de garantie. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1343, 122).
 5 ...et rendront et paieront a plain audit ach[et]eur tous cous et domages, journees, despens, mises et interest que il aroit ou encourroit par deffaut de leur dite garantie, des quielx cous et domages et sus les quielx les dis vendeurs veuldrent le dit acheteur a sa simple parrole ou le porteur de ces lettres a son simple serement estre creu, sans charge d'autre preuve faire ne autre taxacion ou declaracion de juge requerre ne advoer. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1357, 222).
 6 ...ledit jugement qui équipoloit a faulte de garantie (Cartul. Hôtel-Dieu Cout. L., 1331-1500, 203).
 7 Ja ocesit Maugiz (...) Se de laiens povoit aler a garantie (Renaut Mont. B.L. V., c.1350-1400, 42).
 8 ...la terre et seigneurie de Saclais, avecques toutes ses appartenances et appendances d'icelle, pour le prix de deux mille livres tournois, si comme ce appert et est plus à plein contenu es lettres de vendue et de garantie sur ce aujour d'uy faictes et passées par le dit Jehan Le Roux ou dit nom procuratoire, soubs le sceul de la dicte prevosté de Paris (Canarien,, Pièces justificatives C., 1395, 388).
 9 ...arrestez prisonniers à la requeste de Jehan Duret, demourant au Corbeillon, en la rue au Feurre, pour lui donner garantie de trois hennaps de madre qu'ilz li ont venduz la somme de XXXVJ s., lesquelz sont poursuis pour emblez, avec une couverture vermeille de sarge. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 159).
 10 ...fu fait venir et attaint en jugement sur les quarreaux du Chastellet Perrin Marosier, prisonnier detenu oudit Chastellet, à la requeste de Jehan de Vilaines et Guilemete, sa femme, demourans à Paris, oultre Petit-Pont, près de la place Maubert, en la rue des Raz, pour leur donner garantie de certains pos, pintes, plas et escueles d'estain, par lui et un autre homme en sa compaignie vendue ausdiz mariez la somme de deux frans, et laquele vaissele d'estain maistre Jean de Fontenoy, notaire du Chastellet, poursuit comme siennes (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 30).
 11 ...fu faite venir et attainte des prisons dudit Chastellet, Marion de La Court, lingiere, fille de vie, prisonniere detenue oudit Chastellet à la requeste de Robert Biseau, frepier, demourant ès hales de Paris pour li porter garantie d'un hennap de madre à une bosse d'argent ou fons, lequel elle lui a vendu, icellui hennap poursuy par Mahiet Thorion, chappelier, demourant sur le quay près du Louvre, disant qu'il lui fu mal prins et emblé en son hostel, ouquel il fait taverne (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 422).
 12 ...fu fait venir et attaint en jugement sur les quarreaux dudit Chastellet Jehan de Frainville, cousturier, né de Somon près de Beauvais, demourant partout, prisonnier detenu oudit Chastellet à la requeste de Guillemin Patenoz, orfevre, demourant en la rue des Marmousez, pour lui porter garantie d'une sainture d'argent que ledit Jehan lui a vendue et laquele a esté et est poursuye pour emblée par plusieurs des gens mons. de Bourbon. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 476).
 13 ...et tousjours viendra ledit contravoueur par recreance à chascun desdiz termes jusques à tant que ledit garant soit venu en jugement le prendre en garantie. Et supposé que ledit contravoueur obbeisse de soy, s'il ne suffiroit il pas s'il ne fournissoit de sondit garant, et tousjours engroisseront ses jours par deffault de fournir de garant jusques au terme o intimacion, auquiel jour o intimacion s'il se deffault de fournir de garant, il sera actaint des cas et aura perdue sa cause, et sera en danger du corps. (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.2, 1437, 74).
 14 [Le curé au malade :] Amy, de ce que la mort fait, L'en n'en peut pretendre meffait Ne elle eslire ou prandre en partie, Car Dieu si l'envoye en effect ; Ainsi soustandroit tout son fait Et en prandroit la garantie. (HAUTEV., Conf. Test. am. tresp. B., c.1441-1447, 49).
 15 Tous lesquelz, veu l'estat dudit cousturier et l'abit dissolu dont il est habitué, ce qu'il est vacabond et ne euvre aucunement de son mestier, que lesdites saintures il congnoist avoir vendues et que pour lui ledit maçon ne se veult charger de garantie, que ycelles sont choses souspeçonneuses (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 480).
DMF 2020Hiltrud Gerner
Fermer la fenêtre