C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
GAI
  Tri :
7 exemples
 1 ...Mais entre les dames s'embatent Baudement, jouent et esbatent, Et la font moult le savoureus, En moustrant gais ris amoureus, Biaus samblans et humbles prieres, Pour vëoir se par tels manieres Aucune dame seroit prise. (MACH., D. Aler., a.1349, 363).
 2 "Messire Ustasse, je vous donne ce chapelet pour le mieulz combatant de toute la journée de chiaus de dedens et de hors, et vous pri que vous le portés ceste anée pour l'amour de mi. Je sçai bien que vous estes gais et amoureux, et que volentiers vous vos trouvés entre dames et damoiselles. Si dittes partout là où vous venés que je le vous ay donnet..." (FROISS., Chron. L., IV, c.1375-1400, 83).
 3 Au departir dou bel esté Qui a gais et jolis esté, De fleurs, de fueilles faillolez, Et d'arbrissiaus emmaillolez... (MACH., J. R. Nav., 1349, 137).
 4 L'endemain s'est no gens en Damas amasée, Et faisoient boin gais toute jour à journée. (God. Bouillon R.B., t.3, c.1356, 405).
 5 Juveniaux, Cathulus, Ovides Ne li phillosophes Virgiles Ne autres, pour eulx esprouver, Ne sceurent onques frain trouver Ne estre par leurs sens si gais Qu'ilz ne fussent par les agais Des femmes prins, mors ou desers. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 182).
 6 ...De plumage joins et polis, De maniere gais et jolis ; N'oncques mais esprivier ne vi Plus gent ne plus amenevi, Plus joiant ne plus esclatier, Meins dongereus ne meins ratier, Ne qui eüst meins d'estoutie (MACH., D. Aler., a.1349, 277).
 7 ...Tant qu'on cheï en un acort De faire un gracieus recort De grant deliberation De parler de l'alerion Qui est uns oiseaus gentillès, Gais, gens, jolis, joins et quillès. (MACH., D. Aler., a.1349, 294).
DMF 2020Hiltrud Gerner
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre