http://www.atilf.fr/dmf/definition/gabuser 
     GABUSER     
FEW XXIV abusus
GABUSER, verbe
[T-L : gabuser ; GD : cabuser ; AND : Ø ; FEW XXIV, 62a : abusus]

I. -

Empl. trans.

A. -

"Se moquer de qqn" : Tu ne me faiz que gabuser, Et si n'est pas a tes despens ! (Pac. Job M., c.1448-1478, 207).

B. -

"Tromper qqn" : Je l'ay batu et chastié (...) Et tousjours m'y suys amusé, Mes au dernier m'a gabusé, Car venu est a son aÿe Michel, o tres grant compaignie (Pac. Job M., c.1448-1478, 384).

II. -

Empl. pronom. "Se moquer" : Puisqu'ainssi est, je suis d'acort Et le leve [le gage] pour m'escuser. Point ne me veulx gabuser De dire que c'est traïson ; Je le leve o condicion D'avoir bon droit, mes sans doubtance Nous deulx combatrons a oultrance (Pac. Job M., c.1448-1478, 298).

 

-

Se gabuser de qqn : Le suppliant voyant qu'icellui Malortie se vouloit mocquer et gabuser de son pere et de lui. Le suppliant dist à icellui Ballain qu'il ne se faisoit que gabuzer de lui (Doc. 1466. In : DU CANGE IV, 3a).

V. aussi cabuser
 

DMF 2020 - Synthèse Hiltrud Gerner


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.