C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     FOUCIR     
FEW III fulcire
FOUCIR, verbe
[T-L : foucir ; GD : fulsir ; FEW III, 841a : fulcire]

A. -

"Soutenir, appuyer, étayer (de)" v. fulcir

B. -

P. ext. Foucir de. "Munir de, remplir de" : C'est li bons sires de Couchi, Qui m'a souvent le poing fouchi De biaus florins a rouge escaille (FROISS., Joli buiss. F., 1373, 56).

 

-

Part. passé en empl. adj. Fouci de. "Muni de, pourvu de" : Si trouvèrent dedens plus d'avoir que en nul lieu où il euissent esté ; et quant il fu grans jours, il ardirent le ville et s'en partirent, et s'en revinrent arrière à Athegni, bien fouci de grant pillage. (FROISS., Chron. L., V, c.1375-1400, 228). Et retournerent en Hainnau tout fouci d'argent et de jeuiauls, et vinrent a Valenchiennes deviers le conte et la contesse qui les veirent volentiers, et lors recorderent des nouvelles d'Engleterre. (FROISS., Chron. D., p.1400, 100). Et pillierent et prissent li Alemant sus les Ronmains tant et oultre ce que on lor devoit, et n'en porent avoir aultre cose ; et retournerent, tout fouci d'or et d'argent et de jeuiauls, deviers l'empereour de Baiviere qui les atendoit a Viterbe. (FROISS., Chron. D., p.1400, 245).

 

.

Bien fouci. "Bien pourvu, riche" : Et se trouvèrent tout sus les camps et vinrent en le ville de Haspre, qui lors estoit une bonne ville et grosse et bien foucie, mais point n'estoit fremée. (FROISS., Chron. L., I, c.1375-1400, 194).

V. aussi fulcir
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre