C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
FLAGELLER
  Tri :
14 exemples
 1 "...Or gardez bien," dist la royne au duc et a son commun, "vous qui tant de Crestiens en mer et en terre avez batu, flagelle, occis, navre et desrobe, que vous ne soiez le roy Athila, flayel de Dieu en son office appelle, pour chastier et battre la Crestiente, et qu'il ne vous preigne ainsi a la fin comme a lui et a sa generacion, qui furent tous destruiz a leur dampnacion perpetuelle..." (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 301).
 2 Mon corpz batirent et flagellerent ; mon chief d'un chappeau d'espines poignans couronnerent et me percerent jusques au cervel. De sang et d'ordure ma face me honnirent et broullerent. (Horloge de sapience S., c.1389, 76).
 3 On treuve es livres de la Bible, en Exode et Numeri per totum , comme les enffans d'Israel furent flagellés par quarante ans avant que ilz feussent en la Terre de promission. (JUV. URS., Verba, 1452, 224).
 4 Ilz destruirent chasteaux, cités et pays sans fin, et soubzmirent pluiseurs grans et tres poissans royamez et provinces a eulx, comme envoyéz par jugement divin a flageller le peuple. (Chronogr. Joh. de Beka N., c.1455, 11).
 5 ...je vous donray aucuns exemples de princes plus grans [ de vous ], pareil de vous et mendre de vous, à qui la fortune n'a pas laissié, pour noblesse de sang, pour grandeur de linage, ne pour puissance terrienne, que, soubz la permission divine, ilz n'ayent esté flagellez et battus de diverses maladies et bien souvent plus grandes, plus horribles et plus abominables que n'ont les laboureurs et povres gens champestres qui vivent miserablement (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 178).
 6 ...l'en doit fuir et eviter le service et compaignie de ceulx qui ne exercent aucune humanité avecques leurs prochains et principaulx amis, familiers et domestiques, ains les persecutent et flagellent (TARDIF, Apologues R., c.1493-1498, 80).
 7 Et tout près de l'entrée d'icelle chappelle, a destre main, est le pillier de marbre ouquel Nostre Seigneur fut liez, batus et flagellez moult durement par le comandement de Pilate (Voy. Jérus., c.1395, 28).
 8 ...se le cheval par batre et flageler et le beuf par force d'aguillonner durement tirent hors leurs voitures des effondrez et des mauvais passaiges, ainsi croy je que le flaël de divine justice, qui nous fiert par l'adversité presente, nous doye esmouver a prendre couraige pour nous horsgecter de ceste infortune. (CHART., Q. inv., 1422, 44).
 9 L'ARBRE VERT. Ves ci ma pomme entemmee ! (Qui) tant a este flagellee Que de toutes pars en saut hors Le jus a ondes et a gors. (GUILL. DIGULL., Pèler. âme S., c.1355-1358, 217).
 10 Cestui predist au pappe Ignocent les portans qui se monstrerent ou ciel de feu et la pestiffere secte de Flagelars, qui tost après descendit de la superiore partie d'Almaigne et furent jusques en France grande multitude, nobles et non nobles qui se flageloient de courgées et fouez noez, plaine de esguilles au bout. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 137 v°).
 11 ...flageller le monde pour ses pechiez, et par espicial les Crestiens. (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 506).
 12 Tant est longue sa sapience, et sa justice si enlacee a sa pitié et grace, qu'il attent longuement a flageller lez mauvaiz, en espoir de leur amendement (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 50).
 13 Et se voulés que Dieu cesse de vous flageller et pugnir, I>timete Deum et reformemini/I>. (JUV. URS., T. rever., 1433, 80).
 14 Je ne sui de rien digne que d'estre flagellé et pugny pour ce que griefvement et souvent je t'ay offensé, et en moult de choses ay moult delinquié. (Internele consol. P., 1447, 229).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre