C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
FEINDRE
  Tri :
5 exemples
 1 Et lors comme elle le vey, elle le reçut et le bienveigna, et le chevalier s'enclina encontre la dame et lui fist toute la reverence qu'il peut en faignant sa mauvaise intention. (Percef. IV, R., c.1450 [c.1340], 350).
 2 Et depuis, faignant s'emploier à la pacification desdites divisions, suborna et atrahit à luy aucuns de noz principaulx et plusieurs familiers serviteurs, et avec eulx conserva et machina en nostre personne de nous destituer de nostre auctorité et seigneurie et nous demettre de nostre liberté et franchise (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 242).
 3 Et après cela descendirent et s'en allerent en la basse court, où ils demanderent à ceulx de la maison une ligne pour peschier es fossez de laditte Bastide, et avoit ledit Voyau du plomb et ung bout de chandelle ; et affin qu'on ne s'en apperceust de ce qu'ilz vouloyent faire, le conte demanda du fourmage, faignant de vouloir prandre du poisson. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 168).
 4 ...aucune fois il passoit au plus prez des embusches faites par les François, et les advisoit sanz eulx dire aucune chose, et chevauchoit tout oultre au devant d'eulx, faignant qu'il ne les eust point veuz (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 57).
 5 Lequel Phelipot Le Vachier (...) crioit de tout son povoir et à haulte voix : Elas ! comment auray-je ma fuer, qui est en l'ostel de ce prestre ? faignant que elle feust sa suer, et en soy estordant de ces membres. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 226).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre