C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     FAUCONNERIE     
FEW III falco
FAUCONNERIE, subst. fém.
[T-L : fauconerie ; FEW III, 381b : falco ; TLF : VIII, 687a : fauconnerie]

A. -

"Art de dresser les faucons et autres oiseaux de proie pour la chasse" : Quant le roi Modus out moustré a ses aprentis tous les deduis que l'en a de chiens et le mestier de venerie et d'archeerie et les deduis qui sont priz es dis bestes (...) il dist a ceulz qui oïr vouloient de fauconnerie et du deduit des oisiaux : ... (HENRI FERR., Modus et Ratio, Livre deduis T., c.1354-1377, 172).

 

-

Maistre de fauconnerie : À Jehan Machefoing, huissier d'armes de mondit seigneur, la somme de cinquante frans d'or que mondit seigneur lui a donnez pour consideracion des bons et agreables services qu'il lui a faiz et fait journelment tant de son office comme en office de lieutenant du maistre de faulconnerie (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1419, 168).

B. -

"Service, dans la maison d'un grand seigneur, qui a la charge des faucons et autres oiseaux de proie" : A Adenet de le Capielle qui ja piecha nous a servi en fauconnerie, avons ottroyé et donné, ottroions et donnons par ces presentes lettrez ... (Arch. Nord, 1361, B 1596, f° 82, IGLF). À Pierre Loiseau, faulconnier dudit seigneur, le VIIIe jour dudit moys, cent treize solz quatre deniers tournoys, à lui ordonnez estre délivrez, pour faire faire une mue et autres choses nécessaires, pour les oiseaulx de la faulconnerie dudit seigneur (Comptes roi René A., t.3, 1451, 265). ...desquelz gaiges ainsi ordonnez aux dessus nommez de la faulconnerie, tant pour eulx comme pour leurs chiens et chevaulx (Comptes Lille L., t.1, 1463-1464, 483). Luy envoya aussi partye des archiers de la garde et cappitaine et toute sa vennerie et fauconnerie et toutes autres choses. (COMM., II, 1489-1491, 312).

C. -

"Lieu où l'on enferme et élève les faucons et autres oiseaux de proie" : ...par moy fut en icelle heure la faulconnerie oubliee en telle maniere que le pouvre oyseau feis jeuner du premier jour jusques au tiers. (Abuzé D., c.1450-1470, 50).

 

Rem. Corresp. à l'ex. retenu, au sens de «"chambre, cage où l'on garde les faucons"», s.v. falconiere ds GDC IX, 596a. V. aussi fauconnière
 

DMF 2020 - Synthèse Béatrice Stumpf

Fermer la fenêtre