C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
FAITEUR
  Tri :
7 exemples
 1 Bien est vray que es procés dessus dis les couleurs sont fondees non mie tant seulement en la condicion du faisant le bien ou le mal, mais aussi en la condicion du pacient. Mais pour tant que les procés se fondent plus communement en la condicion du faiteur, pour tant es figures qui ensuivent point ne feray mencion des maximes et des couleurs appartenans au pacient (LEGRAND, Archil. Sophie B., c.1400, 122).
 2 ...s'aucuns ont fait les choses dessus dites ou aucunes d'icelles, despoullié le dit pays es personnes des dis subgetz, manans et habitans ou aucuns leurs biens, que les faiteurs ont commis et paié chacun et pour chacune fois qu'ilz ont ce fait (Hist. dr. munic. E., t.3, 1452, 80).
 3 Les faiteurs prendre ils , En la prison furent (JEAN D'OUTREM., Geste Liège B.B., t.6, a.1400, 707).
 4 ...[le seigneur pour sa défense doit avoir] bon faiteur d'armes, et qui bien et loyalment s'aide en forgier les dites armeüres et en l'art de forge (VIGNAY, Théod. Paléol. K., c.1333-1350, 56).
 5 Nous volons (...) que pour quelconque meffait que yceulx facent, aucuns des autres ne soient pris (...) fors celui ou ceulz qui auront perpetré ledit meffait (...) et que les marchandises et biens qu'il auront ou feront de leurs maistres (...) ne soient pris, empeschés ne arrestez pour cause ou occasion du meffait dessusdit ; ne leurs compaignons ou faiteurs, ne les biens d'eulz qui seront estans et demourans en un hostel [Repris plus loin par I>facteurs/I>, p. 435] (Ordonn. rois Fr. S., t.4, 1364, 432).
 6 ...[les habitants de l'empire de Grèce] la faisoient [l'honneur] plus aus atraieurs de monnoie et a ceulz qui s'entremetoient acquerre la monnoie a la dicte seigneurie, qui se faisoient nommer faiteurs et officiaux, en cueillant les drois et lez rentez de la dite seigneurie, a ce que en mauvese maniere il estorsissent et ostassent la peccune des hommes, et que il gaingnassent (VIGNAY, Théod. Paléol. K., c.1333-1350, 107).
 7 Dit que Forteguerre (...) fu grant marchant, et exerça à Paris et en Flandres marchandise, Maulin fu son fateur, tant en fait de change et autres comme fateur et estoit Forteguerre principal, et ce est notoire entre les marchans (Doc. 1401. In : L. Mirot, Bibl. Éc. Chartes 96, 1935, 329).
DMF 2020Béatrice Stumpf
Fermer la fenêtre