C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
EXPLOITABLE
  Tri :
6 exemples
 1 ...diz mariez par euls, leurs diz hoirs et aians cause, en gaigent et promettent rendre et paier aus diz religieux et a leurs successeurs, chascun an doresenavant, egalment par les quatre termes generalment a Paris acoustumez, commençans a paier a la Saint Jehan prochaine et ainsi ensuivant, chascun an, et mettre le lieu en estat dedens un an prochain venant, et le tenir garny de biens explectables par quoy l'en y puisse trouver a tous jours a estre paié de ladite rente (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1378, 484).
 2 ...et icelle maison et appartenances soustendront bien et souffisamment, et tendront la dite maison couverte de tuille, et les heritages laboureront deuement, aux us et coustumes du pays, et garnis de biens meubles exploitables si et par telle maniere que nous et nos successeurs du dit prioré y puissions trouver a gaigier pour la dite rente, chascun an a tousjours par les dis quatre termes, et pour les arrerages qui en seront ou pourront estre deubz (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1389, 598).
 3 ...vaisselle d'argent ou aultres meubles exploitables (Vieux cout. Poitou F., c.1451-1454, 126).
 4 Se bastart a sa mansion soubz aucun seigneur, il sera et demourra sa vie durant de la condicion des autres du lieu, taillable, justiçable et explectable, soit en lieu de mainmorte ou de franchise (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 92).
 5 Si aucun home de hors vient demourer en la chastellerie au baron et il ne soit pas de l'éveschié, et il ne face seignorie dedanz l'an et le jour, il seroit expectables au baron. Et se il avenoit que il morust et n'eust commandé rendre quatre deniers au baron, touz ses biens seroient au baron. (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.1, 1385, 305).
 6 Comme Alips, fille de feu Perrin Cornillat, alias Barnaige, de Chasteauchinon, fust femme serve de corps, taillaible, exploitaible hault et bas, à volonté et main morte de nous, et nous deust tailles, cens, coustumes, bourdelaiges, corvées, tant sur sa personne comme sur ses héritaiges... (Titres Bourbon L., t.2, 1415, 202).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre