C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
EXALTER
  Tri :
9 exemples
 1 ...Les bons bourgeoys de la cité Ou habunde sens et honneur, Sçavent que vous avez bon cueur D'eslire evesque et exalter. (FLAMANG, Vie Pass. st Didier S., 1482, v.272).
 2 Et pour ce que homme ne peult eslever son jugement oultre le povoir de humaine science, se fist homme, et en voulant exalter humanité humilia sa deité, et print char humaine sans delesser eternelle divinité, affin que en vertu de Dieu humain homme fut fait divin, et que celui qui divinement se fist homme peust estre congneu Dieu humainement (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 116).
 3 ...après que Visance, cité de trace, qui maintenant est dicte Constantinoble, fut empliee et augmentee par l'empereur Constantin, premier de ce nom, exaltee et adoptee pour cité capitalle de l'empire (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 225).
 4 O noble roy Charles, piteux et vray misericordieux crestien envers tous, et Dieu te pardoint et remette ceste fautte, Dieu par grace veulle dispenser en ton oubli, et qui as esté piteux tousjours envers ton promme, il te veulle estre piteux aussi et prestable sur ta povreté de nature, car encore ton survivant humble parent, que tu as tenu en abbay, en vexation et manesce frequente, t'a ploré failli, et recongnoissant ta gloire et ton sens surmonter tout le monde, t'a exalté et volu essourdre sur les estoilles du throne, riens regrettant en toy fors que tu n'as recongneu a heure quel il estoit envers toy (CHASTELL., Chron. IV, D., c.1461-1472, 305).
 5 ...ilz prenostiquerent, chacun estant en divers lieux, et concorderent choses que l'on vit celui an advenir, par especial du voyage d'une grande et noble dame, de quoy ilz furent moult renomez et exaltez. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 146 r°).
 6 Quant le roy donc commença d'aprocher, Pour l'exalter de gloires et d'onneurs, On luy mist sus ung poille d'or tres chier Qui fut porté par quatre grans seigneurs. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 181).
 7 Jossipus fut environ ce temps en moult hault bruit, pour les predicions qu'il faisoit par la science des estoilles et tant se exalta qu'il fut dispensateur du regne et vesquit très longtemps (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 77 r°).
 8 Respon maintenant, païen, ceste demande : qui est plus possible, ou que Dieu tant puissant se humilie a estre homme, ou que homme impotent se exalte a estre Dieu ? (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 116).
 9 Verray je aller Amitié par les champs, Rigueur tomber, se humilier le rude ? Se exaltera Paix en gracieux chans, En acquerant grace et beatitude ? (ANTITUS, Poés. P., c.1500, 7).
DMF 2020Pierre Cromer
Fermer la fenêtre