C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ÉTROIT2
  Tri :
7 exemples
 1 ...le rampin advisa les bannieres et les pennons du roy Uriien qui fort escarmouchoit le navire des Sarrasins, qui riens ne savoient que Gieffroy feust arrivez sur terre, car ilz avoient prins le large et le parfont du port. Et le roy et l'admiral s'estoient arrivez dessoubz a l'estroit, qui estoit bien aaisiez a prendre terre, voire petit de navire. (ARRAS, c.1392-1393, 221).
 2 Et comme Dieu l'a ordonne son ancelle Nature ouvrant deux moys de l'an et non plus, c'est assavoir en septembre et en octobre, le harant fait son passaige de l'une mer a l'autre, parmy l'estroit, en si grant quantite [l. quantité] que c'est une grant merveille. (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 249).
 3 Et laisserons à parler de la grant fortune qui nous prist en l'estroit de Marroch et comment l'yaue doulce nous faillist (LA SALE, Reconf. De Fresne H., 1457, 29).
 4 Enssi que ils et ses gens chevauchoient entre haies et buissons droit sus l'estroit d'un pas, où on ne se pooit destourner que on n'encontrast l'un l'autre, messires Richars de Stafort et messires Jehans de Hollandes s'entrecontrèrent. (FROISS., Chron. R., XI, c.1375-1400, 262).
 5 Il fut conclud en ung conseil que l'on feroit ung fort grant pont sur grans bateaulx et coupperoit-on l'estroit du batteau et ne se asserroit le boys que sur le large et au dernier coupplet y auroit de grans ancres pour gecter en terre. (COMM., I, 1489-1491, 63).
 6 ...pour une piece et quatre aulnes de drap de Damas noir des estrois brochiez d'argent dont on a fait pour ledit conte de Saint Pol une robe à mi jambe à grans manches closes, fourree de martres, et ung pourpoint de mesmes à grans assiettes (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1419, 79).
 7 ...le seigneur de Saintré, qui sur son trespuissant destrier armé estoit, tous deux tres richement houssez d'orfaverrie esmaillie a ses armes, et sur son bassinet une tres riche houppe par sus tous moult apparente, comme a Dieu pleut actaint le Turcq de sa lance par l'estroit de sa baviere qu'il lui mist tout le fer dedens (LA SALE, J.S., 1456, 218).
DMF 2020Pierre Cromer
Fermer la fenêtre