C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ÉTAT
  Tri :
10 exemples
 1 Ceulz yci, ou iront eulz incontinent aprés la mort se non a la dampnacion pardurable de la fosse d'enfer ? Les autres sont comme moyens entre deux estaz car finablement ilz meurent en grace, mais ilz ne sont pas tous puniz et purgiez de leurs meffaiz (GERS., Déf., 1400, 224).
 2 ...par icelle [vertu] vint en la grace des princes, seigneurs et aultres gens de tous estaz. (C.N.N., c.1456-1467, 23).
 3 Et auront chascun, de don, mil frans (...) pour leur aider à soustenir leurs estaz et les frais qu'il leur convendra faire à cause de leur office. (Ch. VI, D., t.1, 1406, 292).
 4 Et te souveigne de ce qui fu dit en son propre chappitre de l'empereur Octovien, qui fist justice de ceulx qui en abusant trespassoient leurs estaz. (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 330).
 5 ...et entreray à deviser de quatre estaz qui servent le corps et la bouche du prince. (LA MARCHE, Mém., IV, Pièces annexées, 1474,,, 19).
 6 "Beau Filz, jeune Moyse," dist la royne, "a toy appartient, et a toy tu doys commaincier premierement, de corrigier et restraindre les oultrageux estaz du royaume de Gaule, qui sont en prejudice de la chose publique du peuple a toy commis." (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 330).
 7 ...comme Philippe Gilier eust et ait esté par long temps en pluseurs offices de nous et de noz predecesseurs, c'est assavoir en la recepte de Poitou, Limosin et Belleville, maistre des garnisons de nostre tres chier seigneur et pere, ou temps qu'il estoit duc de Normandie, tresorier de Mascon, maistre des pors et des passaiges de nostre royaume et en pluseurs autres estaz, entre les quelx il fu tresorier de nostre Dalphiné, et depuis tresorier de France, chastelein et garde de nostre chastel de Meleun, et commis et deputez à faire les ouvraiges, reparacions et edifices (Doc. Poitou G., t.3, 1367, 341).
 8 ...comme le dit Philippe, son pere, ait esté par long temps en pluseurs et divers offices de nous et de noz predecesseurs, c'est assavoir en la recepte de Poitou, Limosin et Belleville, maistre des garnisons de nostre très chier seigneur et pere, ou temps qu'il estoit duc de Normendie, tresorier de Mascon, maistre des pors et passages de nostre royaume, et en pluseurs autres estaz, entre les quelx il fu tresorier (Doc. Poitou G., t.5, 1377, 17).
 9 Oyes par nous les clameurs et griefves complaintes des gens des trois estaz, gens d'eglise, nobles, bourgois, marchans et autres gens de l'estat commun desdictes seneschaucies, bailliages et païs à nous obeissans (Doc. Poitou G., t.8, 1431, 1).
 10 ...le conte, desirant soy trouver devers son pere le duc et, de la, devers la contesse sa femme, lessa les maladez dariere ly audit Bruselles et de tire s'en ala a Mons en Hainaut, la ou le duc se tenoit pour celle heure et y besongoit aveques les estaz du pays. (CHASTELL., Chron. IV, D., c.1461-1472, 140).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre