C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ERGOT
  Tri :
6 exemples
 1 Et puis bouter une esclice chaude aval, par dessous l'argot entre cuir et chair siques outre la tainture. (Chir. chevaux P., c.1325-1350, 372).
 2 Chantecler le cocq creva les yeulx de son arigot a ung des filz du Regnart, de quoy il eut plus grant assault que devant. (Livre Regnart S.-H., c.1460, 111).
 3 Il [le faisan] n'a point de creste en la teste, ne de arigotz es jambes. (Jardin santé R., c.1500, f° 75c [version électronique]).
 4 Car il [les souliers] ont des argotz Deça dela, comme poulletz ; Les souliers sont plus que poulx laids. Si Dieu nous avoit les pieds faictz Si argotez et contrefaictz, On ne les sçauroit deschausser, Qui ne vouldroit les souliers fendre. (Arq. P., c.1500, 432).
 5 Et en la guerre de France avoit tel bruit et tel avantaige, que soubz sa main gisoit la prosperité ou perte des Angloix, et toutesfois, estans tous deux grans et sur leurs arigoz [sic], nature qui ne peult mentir en sa raison se sentit grevée et blecée d'ung chascun party, parquoy se condescendirent les deux nobles princes à la paix dessusdicte. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 239).
 6 Doux yeux precieux et bigotz, Ayans cours parmy ces monstiers, Qui font dancer sur les ergos Et courir plus dru que trotiers ; En ouvrant heures et sautiers, Telz yeux percent les vestemens Et, ce fait, vers les benestiers, Gare derriére pour Alemans. (Amant cord. M., 1490, 74).
DMF 2020Pierre Cromer
Fermer la fenêtre