C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     ENVELOPPEMENT     
FEW III faluppa
ENVELOPPEMENT, subst. masc.
[T-L : envolepement ; GD : envelopement ; GDC : envelopement ; FEW III, 399a : faluppa ; TLF : VII, 1264b : enveloppement]

Au propre et au fig. "Ce qui protège, couvre, entoure de soin" : Et quant je fus néz, je prins air commun et samblablement cheÿ sur la terre et mis hors la premiere voix samblable a tous en plourant. J'ay esté nourry en envolepemens et en grant soing. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 332).

 

-

Au fig. "Tromperie, ruse" : Ha, chiere dame ! comment cuidiez vous, quant il avient qu'icelle amour est defaillie, et que la dame qui ara esté avuglee par l'enveloppement de folle plaisance s'en repente durement quant elle s'advertist et pourpense les folies et divers perilz ou maintes fois se est trouvee, et combien elle vouldroit (...) que oncques ne lui feust avenu et que tel reprouche d'elle ne peust estre dit ? (CHR. PIZ., Duc vrais amans F., a.1405, 178).

 

-

"Ce qui empêche et fait obstacle" : Tu m'envelopes griefment car selon ceste raison jamais ne m'en oseroie approuchier pour tant que indigne je ne le doy recepvoir, et jamais je ne me pourray digne reputer ne juger. Mais je te requiers que tu me veulles de cest envelopement desveloper. (Traité S. Sacr. B., c.1450-1500, 168).
 

DMF 2020 - Lexique complémentaire 2007 Pierre Cromer

Fermer la fenêtre