C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ENTENDAMMENT
  Tri :
4 exemples
 1 Quant le bon homme et bien parlant dist bonnes choses, en tant qu'il peut, il doit faire que entendanment, volontairement et obedientement il soit oÿ. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 27).
 2 PILATE. C'est bien fait, or les prononciez [les motifs de la condamnation de Jésus et des deux larrons] A son de trompe hastivement Et les laissiez [l. lisiez] entendamment, Afin qu'on ne puist ignorer Pour quoy les ay fait condampner, Je vueil qu'on oye les raisons. (MARCADÉ, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 179).
 3 Adont le roy se leva et, quant il eut acordé sa harpe, il joua et chanta le lay sy entendamment qu'il pleut moult a tous. (Percef. III, R., t.3, c.1450 [c.1340], 208).
 4 Toutesfois, adfin que nous ne restons en une meisme verité et que plus entendanment en puissons parler et declairier nostre matiere, disons plainement, ainsy comme le dit et tient le commun usaige, que le benoitz Filz de Dieu de sa propre, bonne et france voulenté il s'est offert au Pere, car il a ainsi voulu sans contraintte. (CRAP., Cur Deus, De arrha B.H., c.1450-1460, 250).
DMF 2020Pierre Cromer
Fermer la fenêtre