C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     ENCLOS1          ENCLOS2     
FEW II-1 clausus
ENCLOS, subst. masc.
[T-L : enclos ; GDC : enclos ; FEW II-1, 756b : clausus ; TLF : VII, 1038b : enclos]

A. -

"Espace entouré de tous côtés par une clôture" : ...sa maison de Susainnes à tout l'enclos des jardins (Trés. Reth. S.L., t.2, 1330, 2). Premierement, la maison de Vendy, ensi comme elle ce contient, aweuc li enlencloux [l. li, en l'encloux] tenant à ladicte maison, XIII jours de vigne ou environ (Trés. Reth. S.L., t.2, 1336, 32).

 

-

"Territoire délimité par une enceinte" : Tu fis plus, car comme chief de justice souveraine, tu fis planter justices royalles en l'enclos de Romme, ou furent executez par tes officiers ceulx qui l'avoyent merité. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 298).

 

-

"Port fermé" : Sire, dist le maistre de Rodes, il seroit bon de ancrer a ce petit port, tant que nous eussions envoyé au Limesson pour savoir des nouvelles, et savoir se ilz nous vouldront recevoir pour mettre nostre navire a sauveté dedens leur encloz. (ARRAS, c.1392-1393, 91).

B. -

"Clôture" : Quant il furent armet, il (...) issirent hors par derrière, par les courtilz, et rompirent les enclos et les paufis. (FROISS., Chron. L., I, c.1375-1400, 46).

 

-

[Dans un cont. métaph.] "Haie vive" : Qui vouldra veoir la droicte mapemonde Ou le monde est plus au vif imprimé Et tout orgueil soubz le pié reprimé, Se vieigne esbatre au vergier d'esperance Dont l'encloz est du plant d'Anne de France. (BRÉZÉ, Louanges Anne France T., c.1488-1490, 64).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre