C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
EMPLOYER
  Tri :
15 exemples
 1 "Sire, Blanche vostre fille est mariee, au moins s'il vous plaist et au roy Perceforest son oncle qui cy est, au noble roy Lyonnel du Glat. Et au regard de moy, il m'est advis qu'on ne la puet plus haultement employer." (Percef. IV, R., c.1450 [c.1340], 48).
 2 Pour ce je pri et suppli au treshaut, treshonouré et trespuissant seigneur, messires Phelippes de France, par la grace de Dieu duc de Bourgoigne, conte de Flandres, d'Artoys et de Bourgoigne, etc.., au quel je envoye mon livre, quar je ne le puis, ce me semble, en nul lieu mieulx employer par trop de raysons, pour le grant et noble lignayge dont il vient, pour les bonnes et nobles coustumes et vaillances qui sont en luy, et pour ce qu'il est maistre de nous touz qui sommes du mestier de venerie. (GAST. PHÉBUS, Livre chasse T., 1387-1389, 291).
 3 ...j'ay voulu employer mon petit entendement à vous faire ce present Elucidaire, pour vous monstrer et donner clerement à congnoistre et à iceulx detracteurs, comment astrologie est vraye science (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 1 v°).
 4 Lors respondit ledit grant maistre qu'il estoit prest à mener l'une desdittes bandes, tant celle des gens de pié que de cheval, ou laquelle qu'il plairoit au roy, offrant d'y employer sa vie (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 245).
 5 Errant lui dist : "Par men Sauveur, Se me paine employer cuidoye, Jehan, pour bien vous loeroye Que chaiens feïssiez amie..." (Dit prunier B., c.1330-1350, 52).
 6 Mes choses me fault ordonner Ceens, pour employer me voye. (Dit prunier B., c.1330-1350, 56).
 7 ...il a continuelment esté durant icelles vendenges, et aucune foiz porté la hoste en vendenges, afin de gaignier de l'argent, lequel argent, quant il avoit gaigné, il le aloit employer à l'aventure au jeu du driguet (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 155).
 8 Si vous prions (...) que nous veullez donner et octroyer à cestui nostre besoing (...) aucune somme d'argent presentement à vous supportable pour icelle convertir et employer en ce que dit est et aussi pour subvenir en nos autres affairez. (Lettres Louis XI, C., t.1, 1445, 22).
 9 LE CRESTIEN. A cest argent ne pensons plus Senon proprement l'employer. LA FEMME. (...) Despeschons de le mettre en euvre Affin que le usure on recueuvre Pour le payer comme sçavez. (Mir. st Nic. juif, c.1480-1500, 97).
 10 Et vit on bien à leur maniere de courir que le seigneur de Ternant vouloit et queroit d'employer sa lance. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 77).
 11 Et moy, comme vostre très humble serviteur et povre parent, me suis retiré en voz pays pour y vivre et mourir, sans espargner ma vie ne mes biens où il vous plaira m'employer pour vous. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 348).
 12 Ledit connestable, doubtant la fureur dudit seigneur et considerant en luy que, s'il estoit tenu et prins, il auroit et luy feroit on quelque mauvais parti, affin de soy remettre par quelque bonne maniere en la bonne grace du roy, voulant pour ce faire employer ses amys et mesmement le conte de Dampmartin, grant maistre de France, parcequ'il congnoissoit que pour lors il avoit bon et grant credit envers le roy, à ceste occasion luy rescripvit unes lettres missives dont la teneur s'ensuit: "Mons.. le grant maistre, je me recommande à vous tant comme je puis..." (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 347).
 13 ...exorter lesdicts Roy des Romains et autres princes Eslizeurs que en ce se veuillent employer en raison et justice. (Ecorch. Ch. VII, T., 1447, 166).
 14 Tous nous y devons employer. (Pass. Auv., 1477, 157).
 15 Quant a moy, dessy je proppose A partir tout incontinant, Ne je ne requiers autre chose Que voir les Anglois combatant. Je me sens, Dieu mercy, puissant De corps, d'armes et de chevance, Pour m'y employer en tous sens ; C'est tout mon deduit et plaisance. (Myst. siège Orléans H., c.1480-1500, 326).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre