C.N.R.S.
 
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DÉVIER1
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13 exemples
 1 ...quant le nourrissement, c'est a dire le sang et les autres humeurs, ne viennent au fruit, et sont desviez, ou declinez, ou envoiez aillieurs (SAINT-GILLE, Comment. A.Y. L., 1362-1365, 125).
 2 Lieu plus seur est en terre que es grans tours Que fouldre et vent souventeffois desvoye (Paraboles Maistre Alain H., 1493, 69).
 3 Haro ! j'enrage, je devye, Le cueur de dueil me va partant ! (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 591).
 4 Raige m'occit, ou s'en fault peu ; Peu s'en fault que je ne me desvye : Desvier deusse sans delay. (Myst. st Laur. S.W., 1499, 230).
 5 Vierge, de ce parler fustes bien esbaÿe, Maiz ains ne fut en vous parole desvÿe (Flor. Octav. L., t.2, c.1400, 419).
 6 VENUS. Il n'est chose si villaine Ne [de] deshonneur si plaine En la face souveraine Des dieux qu'est humaine vie. Car on trouveroit a paine Prestre [ne] lay qui ne maine Que du droit chacun desvie. (Cene dieux, c.1492, 133).
 7 De belles loys de nature divie Commë inicque et faulx violateur (Cene dieux, c.1492, 118).
 8 Mais deffaillir, devier, pechier est en manieres inferes, si comme il fu dit en le .VIIIe. chapitre du secont livre. (ORESME, E.A.C., c.1370, 361).
 9 LA NOURRICE [à Griseldis]. Dame, li Dieux qui ne devie, Qui tous nous a creez et faiz, Vous ottroit s'amour et sa paix, Et vous doint bonne vie et longue, Et celle de l'enfant prolongue Tant que nous l'aions a seigneur. (Gris., 1395, 61).
 10 Et tousjours a glouton quelque douleur Et est pesant, replet et gras et ort ; Sa vie abrege et approuche sa mort. Nul n'en a dueil ; homme ne le regraitte Se vers Sobresse il ne fait sa retraitte, Car c'est celle par qui nul ne devie : Ayde de sens et de santé la gaitte, Garde de corps et concierge de vie. (CHART., B. Nobles, c.1424, 407).
 11 Dévier, c'est forvoier et aler hors le droit chemin. (LA HAYE, P. peste, 1426, 193).
 12 Aprez il fault notifier, Qui ne veult en l'art dévier, Que de ces choses défensives, Ou autrement préservatives, Qui nature ont de médicine Seulement selon la doctrine, Aucunes sont simples en soy (...) et aucunes par art confites (LA HAYE, P. peste, 1426, 130).
 13 Tant belle estez qu'ainsi m'aist Dieux Mon cry sera tant que desvie (VAILLANT, Oeuvres D., c.1445-1470, 197).
DMF 2020Robert Martin
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