C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
DÉFÉRER
  Tri :
5 exemples
 1 ...quelzconques oppositions, appellations faictes ou à faire, clamour de haro, dolléances prinses ou à prendre, pour lesquelles ne voullons estre defferé (Cartul. Laval B., t.3, 1466, 248).
 2 MARS. Se une fois les attrape, Ilz pevent (bien) dire en effect que c'est fait. Par violence, a force et voye de fait J'en defferay, se j'en ay la puissance De justice, j'en rendray tant deffait Par dure guerre et cruelle vengence. VENUS. Juge divin, ma parfaicte esperance, Ne donnez pas si en haste sentence A la requeste et inportune instance Des malvueillans des humanis. (Cene dieux, c.1492, 117).
 3 ...après ce qu'elle [la Cour] a deferé le serment jusques à IJm frans et au dessoubz à J. Le Monnoier, au regart d'une adjudication de marque à l'encontre du duc Aubert (BAYE, I, 1400-1410, 10).
 4 ...en ensuyvant raison escripte chascun est à present receu en court laye à bailler à serment à sa partie tout fait recepvable qui est du fait, science ou congnoissance d'icelluy auquel tel serment est defferé, posé qu'il ne soit de choiz et ne soit du fait d'iceluy qui le deffere. (Cout. instit. Anjou Maine B.-B., t.4, 1496, 433).
 5 ...respondi que de ce que ledit Lombart avoit respondu rien ne savoit, mais voloit que l'en procedast à election, et que c'estoit mau fait d'avoir deferé ne differé à ladicte election pour le rapport dudit Lombart. (BAYE, II, 1411-1417, 101).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre