C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
DÉCHEVELÉ
  Tri :
6 exemples
 1 Confortant ainsi Verite la royne la cite de Venise, soudainement entra ou palays en la presence de la royne une vieille dame, toute decyree et de ses gris cheveulx toute deschevelee. (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 257).
 2 ...un nommé Colin Cartau du dit lieu se courrouça à sa femme et la bati, et pour ce que ycelui Cartau blamoit sa dicte femme, elle sailli hors de la maison toute deschevelée et egraffiné son visage ; lequel Savary dist au dit Cartau que ce n'estoit pas bien fait de batre sa femme, pour ce qu'elle estoit vielle et ancienne et que en elle ne se povoit mettre nul chati. (Doc. Poitou G., t.6, 1398, 318).
 3 L'autre dame estoit terre propre nommee France, qui estoit toute deschevelee, dessiree, dissipee (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 149).
 4 Euryans, esmervellee du criesme que on luy mettoit, dont elle se sentoit pure et nette, s'assist en my la sale come celle que mieulx samble estre morte que vive, toutte deschevelee et deschausse, ainsy come de son lit avoit esté tiree jus, les mains jointes et a genoulx, cryant mercy au duc (Gérard de Nevers L., c.1451-1464, 86-87).
 5 Lors se fist desarmer et quant il [Saintré] fut tout desabillié et vist Madame deschevelee et son atour reversé ly dist : "Adieu, dame la plus faulse qui onques fust," (LA SALE, J.S., 1456, 298).
 6 MARIE. (...) Tant suis deconfortee et pouvre, Se je avoye cousteaulx ne espee, Je m'osiroye deconfortee. Laisse moy, com suis essaree, Marie et dechevalee ! (Pass. Autun Biard F., 1470-1471, 113).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre