C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CUISINIÈRE
  Tri :
4 exemples
 1 Elle m'a fait (sa) viandiere Et (sa) maistresse cuisiniere. (GUILL. DIGULL., Pèler. vie hum. S., c.1330-1331, 267).
 2 C'est propre figure de la personne luxurieuse qui, apres qu'elle est remplye de vins et de vyandes delicieuses par sa cuisinere glotonnie [l. Glotonnie], elle se touille en la boue de luxure et la s'endort, aucunesfoiz jusques a la mort, en dampnacion de son ame. (MÉZIÈRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 313).
 3 Et tout près de l'entrée de ladite chappelle est le lieu ou Nostre Seigneur menga avec ses appostres, Martha ministrabat, etc. [var. Marie Mairthe fuit cuxeniere a celle foy]. (Voy. Jérus., c.1395, 39).
 4 Item, je vueil et ordonne que aux dames de Saint Marcel soit fait ung anniversaire solennel le jour de mon obseque fait à Nostre Dame du dit Corbueil ou tantost après, et soit distribué à chascune des dames estans au service deux solz, et aux freres de l'eglise des dictes dames pareillement. Item, pour la pitance des dictes dames soit achaté quarante solz Parisis de poisson ou autre pitance par la main de la cuisinaire faicte le jour qu'elles feront mon dit service. (Test. Parlem. Paris T., 1415, 570-571).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre