C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
COMPTER
  Tri :
8 exemples
 1 Mais il me semble, Mareschal, que vous devez ancores ennuyt monter le premier à cheval atout dix lances et que vous comptez par nom et par surnom tous [ceulx] qui sauldront avecques vous, affin que, soubz umbre de vous, ne saille nulz qui puisse aller dire les nouvelles. (BUEIL, I, 1461-1466, 103).
 2 Oure, hoste, combien vous fault ? Comptez, et puis serez paiez. (Myst. st Bern. Menth. L., c.1450, 39).
 3 PATHELIN, en contant sur ses dois. Pour vous, deux aulnes et demye, Et pour moy trois, voire bien quatre ; Ce sont... GUILLEMETTE. Vous comptez sans rabatre. Qui, dyable, les vous prestera ? PATHELIN. Que vous en chault qui se fera ? On les me prestera vrayement A rendre au jour du jugement, Car plus tost ne sera ce point. (Path. D., c.1456-1469, 54).
 4 Il est besoing que j'entre à deviser l'estat ordinaire et comptes par les escroes et escrips de l'ostel du duc. Et certifie qu'il a en sa maison, oultre et pardessus les dessus nommez, quarante quatre personnaiges, tant princes, contes, marquis et grans barons, qui sont journellement comptez par les escroes. Item, vingt chevaliers comptez par demy an, les uns contre les autres. Item, trente chevaliers comptez par quatre mois, qui est à entendre tousjours dix d'iceulx trente. (LA MARCHE, Mém., IV, Pièces annexées, 1474,,, 11-12).
 5 ...comptez doulcement à tous et si avant comme le vostre peut courrir ne estendre pour paier leurs menus frais (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 100).
 6 Mais puis que vient a entrer ou debat De ce propos qui entre nous s'embat, Tel compte hault qui depuis en rabat. Vous racontez Les haulx plaisirs, la joye et les bontez Ou jeune cuer est par Amours montez, Mais les douleurs ne les maulx ne comptez Dont tant y a (CHART., D. Fort., 1412-1413, 179).
 7 "Ma dame," respondy Jason, "vous parlez souverainement. Mais quoy ! vous ne comptez pas que tout noble cuer plus tost doit eslirre la mort que faire contre son honneur. J'ay entrepris ce veu en la presence de tous les nobles de Grece, iray je contre ma parolle..." (LEFÈVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 196).
 8 Ha ! felons traistres, vous n'irez pas à temps, car il fault que comptez à moy de ce que m'avez ainsi tollu ma terre et ledoié ma mere (Doolin de Mayence V, P., a.1500, 66).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre