C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
COMMANDER
  Tri :
10 exemples
 1 Lors de baisier et de rebaisier, de jouer et de deviser aux jeux et devises que le dieu d'amours leur avoit commandé. (LA SALE, J.S., 1456, 232).
 2 Aprés lesquelz marcherent semblablement tous en dueil et en moult belle ordre, car le roy l'avoit ainsi commandé faire (LA VIGNE, V.N., p.1495, 312).
 3 ...ung homme malfacteur fut condempné a estre pendu et, affin qu'il ne fust osté du gibet, fut commandé a garder a ung chevalier. (MACHO, Esope R., c.1480, 120).
 4 L'enfant [Griseldis] a a Dieu commandé Et fait le signe de la croix Sur elle, et sanz nulz effrois, Et sanz moustrer nul signe d'ire, M'a voulu commander et dire Que j'en face tout ton commant (Gris., 1395, 55).
 5 Yllec n'y a rien transitoire ; Tout est commandé en memoire. La sapience est pardurable A toujours, et incorrumpable, Car sa perpetuel rachine Est dedans la bouche divine Plantee, sans desrachiner, Et, pour ce, dure sans finer. (LE FÈVRE, Respit Mort H., 1376-1380, 91).
 6 Au regard de ce que avez promis à ceulx de la ville, j'en ay commandé la ratiffication, affin que tout ce que leur avez accordé leur soit entretenu selon les lettres que leur en avés faictez. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 265).
 7 Or faisons traire noz gens hors des vaisseaux, et les laissons arriver paisiblement. Mais pour neant en parlent, car ilz yssent moult appertement, sans ce que il leur feust commandé, car Gieffroy les assailloit par telle vigour que, au costé ou il estoit, mal soit de cellui qui demourast en vaissel, que tost ne se traisist a terre. (ARRAS, c.1392-1393, 220).
 8 Il m'est commandé que je pregne Cest enfant pour en ordenner Comme l'a voulu commander Mon seigneur, qui chargié m'en a (Gris., 1395, 65).
 9 Cedit jour, m'a esté commandé par monseigneur le premier president que je face lettres de par la Court au Pape (BAYE, I, 1400-1410, 82).
 10 Ainsi commencerent sacrifices et oblations, immolations de bestes et aultres offertes et hosties, ainsi que en la loy ancienne est contenu, en laquelle il est contenu et commandé que nul ne se doit comparestre devant l'autel de Dieu vuit d'offrende, et que sacrifice fut fait a Dieu, et les dismez lui fussent renduez de toutes les meilleurs et premieres choses qui naissent sur terre. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 171).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre