C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CAUSER2
  Tri :
4 exemples
 1 Item, c'est une derision de causer et acuser les choses de dehors nous et non pas acuser soy de ce que l'en se rent bien venable (ORESME, E.A., c.1370, 179).
 2 Autre taille de rimes se nomme enchayennée, pour ce que la fin d'un metre ["vers"] est pareil en voix au commencement de l'autre, et est diverse en signification. Et se puet ceste taille causer en balades, vers huitains et rondeaux de chansons. (MOLINET, Art rhétor. L., c.1482-1492, 224).
 3 ...adonques se aucun des deux est deceü pour ce qu'il cuide estre amé de tele amour et non est, et se l'autre n'est en rien cause de ceste decepcion, lors cestui doit causer et accuser soy meïsmes. (ORESME, E.A., c.1370, 462).
 4 Lez roys sont l'instrument de la divine ordonnance ; et se tu veulx par eulx raysonner contre celui qui fist rayson, et causer a la cause de toutes causes, cerche en ton foible papier, et examine le compte de leur office ou est le deffault, et ne quier point la faulte en la parfaicte bonté qui raemple lez autrez deffaulx, ne ne demande compte ou maistre devant qui fault compter, maiz suppose sans doubter que sa science est infallible, sa providence inevitable, et voulenté droicturiere. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 35).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre