C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
BIGAMIE
  Tri :
7 exemples
 1 Lamech mauldit, coulpable de sang, fut le premier divisant une coste en deulx et tantost apréz la paine du deluge subverti le planteur de bigamie. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 429).
 2 LAMETH. Je ne suys pas content d'Adam, Qui dit que c'est divine loy Que ung homme n'ayt avec soy Que une femme ; c'est grant follye ; Introduyre vueil bigamye Et contre cest esdit aller ; Deux femmes je veulx acoller (...). Avec Ada j'auray Sella Et, comme le chief des bigames, Monstreray avoir plusieurs femmes. (Myst. Viel test. R., t.1, c.1450, 128).
 3 ...quant Lameth introduist bigamie il ne fut point dispensé, par quoy il pecha par libidinosité (VIGNAY, Le Miroir historial, éd. A. Vérard, 1495-1496. In : F. Möhren, R. Ling. rom. 46, 1982, 20).
 4 Dont saint Jerome dist a Salvinie : La vesve n'ait congnoissanche de l'indulgence de bigamie, et ne sace le dit de l'Apostre : «Et mieulx vault marier que bruler». (...) Dont l'Apostre, quant il dist a Thimothee : «Je veul que les plus jesnes vesves se marient», il ajoint apréz pour [quoy] il permet cest octroy : «Desja aucunes sont declinees apréz Sathan». (...) Et pour che la josne vesve, qui ne se peut contenir ou ne veult, prende plustost ung mary que le Dyable ; et scace que mary ne lui est pas seulment donné mais adultere lui est osté. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 429).
 5 Fay publier par toute France Que nul, s'il n'a ou corps la rage, Plus ne se mette en mariage, Et mesmement par bigamie. (...) Les drois dient, je n'en doubt mie, Que la playe de bigamie A tousjours mais est incurable. (LE FÈVRE, Lament. Math. V.H., c.1380, 3).
 6 Las ! las ! bigamie me tue. (...) Or ay pris vefve en mariage, Qui contre moi frondist et grouce Et a toute heure me courrouce (LE FÈVRE, Lament. Math. V.H., c.1380, 4).
 7 Et que Mathieu ne se faint mye De sonner l'envieuse cloche Par fin despit de bigamye (...). Or soustiens Mathieu le bigame (MARTIN LE FRANC, Champion dames I-II, P., 1440-1442, 219).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre