C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
AVILIR
  Tri :
5 exemples
 1 LE MARQUIS. Evesque, mauvaiz temps a qui A subgez et n' en est amez. Je me doubte que mesamez Et avilliz du peuple soye, Pour que de la voulenté moye Et sanz conseil de mes amis Ay pris la povre Griseldis, La fille de Janicola Le laboureur (Gris., 1395, 71).
 2 Et, combien que ceulx de qui je parle, especiallement Alexandre, ait acquis grant renommée et grant los envers le monde, touteffois dit-on communement que la fin couronne ou advillist l'euvre. (BUEIL, I, 1461-1466, 122).
 3 Je ne deffens pas que le roy ne puisse et doie avoir grans richesces ; mais je deffens que il n'en soit aver. Et ne avilerent ["se déprécièrent"] pas or et argent ou temps Salemon ? Et certes il [l'or et l'argent] ne fussent pas avilis se ["même si"] aucun roy couvoiteux en eust assembléz si grans et desmesuréz troussiaux que il eussent seurmontéz usage couvenable a son estat. (FOUL., Policrat., IV, 1372, 60).
 4 Je say bien que Salemon fu de si grant sapience plain que onques il ne doubta que or ne argent faillist a ses enfans ne a ses successeurs ne leur deust avilir, car il savoit leur nature estre fameilleuse et, pour la plus grant partie, seelant et desirant monnoie sur toutes choses. (FOUL., Policrat., IV, 1372, 61).
 5 Et, a fin que la vertu de l'evangile ne s'avilist souz l'enfermeté et la foiblesce de la char, qui de soy est fraisle, et pour l'esclandre des Juis et la folie des paiens eschiver, il leur exposa hautement les fais et les euvres du crucefi (FOUL., Policrat., IV, 1372, 56).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre