http://www.atilf.fr/dmf/definition/assavanter 
     ASSAVANTER     
FEW XI sapere
ASSAVANTER, verbe
[GD : assavanter ; FEW XI, 196a : sapere]

Empl. trans.

A. -

Assavanter qqn (de qqc.) "Informer (qqn de qqc.)" : Nous et lesdits chevalliers venuz audit lieu de par nous ordonné, et chacun desdits chevaliers et freres mis en leurs sieges selon les statutz dudit ordre, desquels sieges lesdits chevalliers, s'il en est besoing, pourront estre advertiz et assavantez par ledit prevost (Ordonn. rois Fr. P., t.18, 1476, 220). De touttes lesquelles choses le susdit prince avoit été à plein informé et assavanté. (LESEUR, Hist. Gast. IV, C., t.1, 1477-1478, 48). Eulx de ce bien assavantés et advertis, monsieur le prince fit tenir ung bon et fort guet à un pas estroit de la riviere (LESEUR, Hist. Gast. IV, C., t.1, 1477-1478, 120).

 

Rem. Doc. 1481 (lesquelz compaignons, pour assavanter les autres ou ilz estoient, semblablement sifflerent) et SAINT-GELAIS (ms. Pour ce que bien assaventee estoit Des grans menasses d'iceulx peuples) ds GD I, 424b.

B. -

Assavanter qqn que. "Faire savoir à qqn que" : ...ledit suppliant fut assavanté que ung nommé Phelippes de La Tour, prebstre, avoit dit et proféré de nous et contre nostre personne aucunes parolles (Doc. Poitou G., t.12, 1476, 97).
 

DMF 2020 - Synthèse Pierre Cromer


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.