C.N.R.S.
 
Article complet 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     ACCOMPAGNEMENT     
FEW II-2 companio
ACCOMPAGNEMENT, subst. masc.
[T-L : acompagnement ; GD : acompaignement ; FEW II-2, 967b : companio ; TLF : I, 396b : accompagnement]

A. -

"Compagnie" : Acompaignement - comitacio .onis (Gloss. gallico-lat. M.M., c.1425-1450, 183). Ainsi ce noble pas fut achevé et soubstenu par le seigneur de Charny et par ses compaignons, en chevaleureuse execution d'armes, en grans pompes d'habitz et d'acompaignemens, et à grande, large et habandonnée despense de mangiers et de festiemens (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 1).

 

Rem. Doc. 1340 ds GD I, 67a.

B. -

"Fait d'associer qqn à un bénéfice, admission au partage d'un bien" : Nous en nostre Conseil eue plaine deliberation sur l'estat et gouvernement d'icelle [confrérie des drapiers], les Poins et Articles dessusdiz et esclarciz, aians consideracion, entre les autres choses, à l'acroissement du Divin Service et à l'acompaignement qu'il ont fais de Nous et de nostre Lignée, en ce que dessus en est par eulx advisé et ordenné, et pour le bien publique du Pueple de nostre Royaume, et especialment de nostre bonne Ville de Paris dessusdite, avons agreable ladite Confrarie, les Poins et Articles dessus esclarciz (Ordonn. rois Fr. S., t.3, 1362, 588). Et le dit Alard au contraire dist que onques pour le dicte ferme expiree, il n'avoit eu quelxconques convenences d'accompaignement entre lui et le dit Guillaume, en ce ne aultrement (Arch. Nord, 1423, B 31, f° 4, IGLF). ...selon la promesse et acompaignement qu'ilz avoient ensemble (Lettres rémission René II P.D.H., 1482, 127).

 

Rem. Doc. 1357 et 1408 ds GD I, 67a.

C. -

"Admission [dans un ordre]" : Se le chevalier esleu n'estoit au lieu, ledict souverain lui escrira lectres seellées du seel de l'ordre (...) luy signifiant ladicte eslection, en le requerant de agreablement recevoir icelle, et accepter amiablement son entrée et vocation à l'ordre, (...) en lui faisant sçavoir que se ladicte eslection et accompaignement à l'ordre lui est agreable, il vieigne vers ledict souverain au jour contenu esdictes lectres, pour faire les seremens, recevoir le collier de l'ordre, et pour toutes autres choses à ce pertinens (Ordonn. rois Fr. P., t.17, 1469, 250).
 

DMF 2020 - Article revu en 2015 Jean-Loup Ringenbach

Fermer la fenêtre