Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/embesogner 
EMBESOGNER FEW XVII *sunni
EMBESOGNER, verbe
[TL, GD : embesoignierembesoignier ; FEW XVII, 278b : *sunni]

I. -

Empl. trans.

A. -

Embesogner qqn. "Employer" : Se il n'y avoit doubte que de ces deux, selon ce que je vous ay ouy dire, il n'y fauldroit pas embesoingnier tant de gens que Dieu nous a prestez, car il n'y fauldroit que Guyon, mon frere. Il s'en seroit tost delivrez. (ARRAS, c.1392-1393, 136).

B. -

Au passif. Estre embesogné à qqc. "Être occupé à" : Mais quant ilz sceurent que Sarrasins s'estoient partiz, si furent moult doulent, car bien cuidoient qu'ilz s'en feussent fouiz. Mais pour neant s'en doubtent, car avant le tiers jour ilz les auront en barbe, et leur donront tant a faire qu'ilz en seront tous embesoingniez. (ARRAS, c.1392-1393, 222).

II. -

Empl. pronom. S'embesogner de + inf. "Se mettre ardemment à, se mêler de" : Alez, de par Dieu, et gardez que vous ne soiez pris. Et ne vous partez point de Montfrin jusques a tant que vous orrez nouvelles de moy, car, avec l'aide de Dieu, je pense que je vous pourchasseray bon traictié a Gieffroy. Et vous savez que, se vous m'eussiez creue, vous ne vous feussiez ja embesoingniez d'avoir fait ce que Glaude et ses freres vous ont enhorté (ARRAS, c.1392-1393, 206).
 

Arras Jocelyne Bernardoff / Jean-Loup Ringenbach


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2012
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2012), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.