C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de ciax dans le DÉCT 
6 attestations 
 Page /1 

[1] Si l'an est mout grant pitiez prise Quant il ot qu'ele se reclainme De par l'ome qu'ele* plus ainme Et par la reïne des ciax, De par li qui est li moiax Et la dolçors de pieté. (CHR. DE TROYES, Yvain, 1177, 94f)
[2] Lors comance uns diax et uns criz De fames et d'anfanz petiz, De veillarz et de jovanciax, Si granz que, s'il tonast es ciax, Cil del chastel rien n'an oïssent. (CHR. DE TROYES, Cligès, 1176, 61e)
[3] Amors sanz criemme et sanz peor Est feus ardanz et sanz chalor, Jorz sanz soloil, cire sanz miel, Estez sanz flor, yvers sanz giel, Ciax sanz lune, livres sanz letre. (CHR. DE TROYES, Cligès, 1176, 68e)
[4] Ceste est de cors, de vis ansanble et de quanqu'estuet a pucele, et la plus gente et la plus bele ne* qui soit des* la, ce me sanble, ou li ciax et la terre asanble. (CHR. DE TROYES, Érec, 1170, 6d)
[5] Se li ciax chiet et terre font, dons sera prise mainte aloe ; (CHR. DE TROYES, Érec, 1170, 17e)
[6] Quatre fees l'avoient fet, par grant san et par grant mestrie en fu l'ovraigne establie si com il* esgarde et mesure con li ciax et la terre dure, si que de rien nule n'i faut et puis le bas et puis le haut et puis le lé et puis le lonc et puis esgarde par selonc con la mers est lee et parfonde, et si mesure tot le monde. (CHR. DE TROYES, Érec, 1170, 26b)

Fermer la fenêtre