C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de xiie dans la Base des Partiels 

25 attestations 
 Page /3 

[1] Le mardi XIIe jour d'avril apres Pasques fleuries oudit an MIIIIcXLV, la lune estant en son plain, entre trois et cinq heures apres minuict, y gela ... glace et tres fort en tout ce pays cy (* *, 36).
[2] Et, aprés la desconfiture faicte, chascun se boute es tentes des Sarrazins et Cleriadus s'i bouta, le XIIe.de ses escuiers, en la tente du grant Can où il trouva coffres, bahuz et si grant chevance que tout ce que il trouva valloit ung royaume (Cleriadus Z., c.1440-1444, 325).
[3] Donné en nostre present capitole le XIIe jour de septembre en l'an de la fondacion de Rome VIIcLII ans, et de nostre regne imperial l'an XLII. (MARCADé, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 20).
[4] Et meismement quant les oppressions et tirannies sunt tres excessives ce peut faire justement la multitude se elle ne est bestial et servile, si comme il fu dit ou XIIe. du tiers. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 204).
[5] Mes commune policie est mixte de democracie et de olygarchie, si comme il fu declaré ou XIIe. et ou XIIIe. chapitres du quart. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 223).
[6] "La XIIe reigle si est que le chevetaine, lieutenant ou gouverneur doye bien garder et de fait que en la terre de son seigneur les subgiez ne soient guerriez de tailles, de gabelles, et d'imposicions, sans leur gre et royalle auctorite..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 517).
[7] ...il te souveigne que (...), ton tresame pere, de la substance de cestui XIIe point (...), parlant priveement avec le Vieil Pelerin unefois en chevauchant a Mesleun, secretement parlant ouvry ceste matiere au dit Vieil Pelerin, c'est assavoir du conseil equipolant general sustouchie, de la reformacion des roys et de l'eglise ; et fu devant que cestui scisme fust de male heure commaince. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 296).
[8] A la XIIe auctorité de saint Bernart, qui dist qu'elle ne fust mie purgiee avant qu'elle fust conceüe, car elle n'estoit mie nette ne[tte] quant elle fust conceüe, pour l'enpechement de la delectacion charnele, je vous respons que monseigneur saint Bernart, en celle auctorité, entandoit de la concepcion de la semence, car, avant que la matiere fust, elle ne povet mie estre conceüe, ne en l'effusion de la semence, pour l'ardeur de la delectacion charnelle de sez parens. (Songe verg. S., t.2, 1378, 258).
[9] Le lieppart est beste tres cruelle et en signe de cruaulté et hardement a tous iours la face vers les gens engendré par adultere du leoppart et d'une leonnesse si comme dit Ysodore en son XIIe liure (Best. hérald. H.E., c.1435-1450, 467).
[10] Et comme dit Ysodoires en son XIIe. liure le chat voit si aguement de nuit que la fouldre de son regart sourmonte les tenebres de la nuyt. (Best. hérald. H.E., c.1435-1450, 471).

25 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre