C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de viij dans la Base des Partiels 

29 attestations 
 Page /3 

[1] Environ l'an .MCCCC. et .VIIJ. une nave de Cathalains chargia au port d'Alexandrie marchandise de une trèsgrant valeur, et aussi beaucop de marchans sarrasins et de Barbarie, lesquelx Sarrasins estoyent seigneurs dezdictes marchandises (Passage Terre Sainte Piloti D., 1441, 229).
[2] ...il [Jason] se jetta par terre devers orient, la ou il vey un temple tout d'or, de la grandeur de seize piez en huit quarrés, fondé sus VIIJ. menus pillers haulz de trente piez, ou milieu du quel avoit un autel sus lequel estoit un ymage representant le dieu Mars. (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 206).
[3] Et pour ce est elle des musiciens assez communement appellee une double. Et ainsy veons nous en nostre game que les cordes ou les notes de ga-me-us et de ge-sol-re-us le bas se accordent ensamble et font ceste consonancie. Et aussy font toutes les autres cordes et notes qui ont ensemble autel double regard. La seconde consonancie est dyapente appellee. Et ceste se deppend de la proporcion sesquialtere, qui est quant de deux nombres ensamble comparez le grant contient le mendre et avecques ce la moitié de lui, si comme .VJ. a .IIIJ. comparez ou .XIJ. a .VIIJ.. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 46).
[4] La tierce [consonancie] est appellee dyatessaron, qui vient d'une proporcion qui est appellee sesquitierce pour ce que en ceste consonancie le son agu est comparé au grave selon ceste proporcion en laquelle le grant nombre comparé au petit le contient une fois et avecques ce la tierce partie de lui, si comme quatre fait comparé a .IIJ. ou .VIIJ. a .VJ.. Et ceste consonancie est aussy assez communement appellee une quarte, car ainsy veons nous en nostre game que une note qui est quarte ou regart de l'autre sonne avecques celle et fait ceste consonancie, si comme ga-me-us et ce-fa-us font comparez ensamble et les autres semblables. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 46).
[5] .VIIJ. jours y fut le roix (...) Aveucques lez bourgois et la communaulté. (Cip. Vignevaux W., p.1400, 18).
[6] ...vous le comperrés se il poeut esploitier, Car morir vous fera ainchois .VIIJ. jour entier. (Cip. Vignevaux W., p.1400, 68).
[7] Bien cuidoit que le conte Ciperis au crin blon Fust par devant Paris .VIIJ. jours a de saison. (Cip. Vignevaux W., p.1400, 125).
[8] ...Regnaut ne menga en .VIIJ. jours puissedi, Car tel mal de son corps et tel pueur issy Que nul fors le bourgois ne va plus devers lui. (Renaut Mont. B.N. V., c.1351-1400, 446).
[9] Item, J dressouer, J tronchet, J banc à perche de VIIJ piez de long ou environ, enfonsé devant (FAUQ., III, Pièces diverses, 1431-1438, LXIX).
[10] Item, un banc à dossier, treillissié par hault et à double assiete, de VIIJ piez de long ou environ (FAUQ., III, Pièces diverses, 1431-1438, LXIX).

29 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre