C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vesseaulx dans la Base des Partiels 

11 attestations 
 Page /2 

[1] faire venir du navire et vesseaulx sur le port et kay du galey prez du dit lieu de Chierebourg (Chron. Mt-St-Mich. L., t.2, Pièces diverses, 1432-1463, 185).
[2] Et oultre les XLm vesseaulx, y a Vc grosses et moyennes nefs, qui ne font autre chose que recuillir et saler en quaques les harans que les quarante mil vesseaulx prenrent. Et ont en coustume que les hommes de tous ces navires, ces deux moys, se logent sur la rive de la mer en loges et en chambres qu'ilz font de boys et de rameaulx ou de rouseaulx (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 249).
[3] Et oultre les XLm vesseaulx, y a Vc grosses et moyennes nefs, qui ne font autre chose que recuillir et saler en quaques les harans que les quarante mil vesseaulx prenrent. Et ont en coustume que les hommes de tous ces navires, ces deux moys, se logent sur la rive de la mer en loges et en chambres qu'ilz font de boys et de rameaulx ou de rouseaulx (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 249).
[4] Les intestins sont boyaulx et sont vesseaulx forgés de deux tunicques, ordonnez a parfaire la premiere digestion et ramener chillum au foye moyennant les voynes miseraÿques et a bouter hors les superfluités fetales ou la merde. (PANIS, Guidon, 1478, 48).
[5] Desquelles choses appert que pour le naissement de ces vesseaulx [spermatiques], l'esperme prent nature du cueur, du foye et des rongnons et par les nerfz qui par grace de la delectacion descent du cervel es coullions. (PANIS, Guidon, 1478, 55).
[6] Aprés sont les vesseaulx espermatiques venans des dessusditz [les genetifz] lesquelz sont doublez, c'est assavoir ceulx qui apportent et ceulx qui boutent dehors. (PANIS, Guidon, 1478, 56).
[7] Les religieux, abbé et couvent de Mortemer en Lions ont es forests de Lions ce qui ensuit, c'est assavoir par le don de Philippe, par la grace de Dieu roy de France, tous les vesseaulx de mousches à miel que les freres illec pourront trouver par toute la forest de Lions pour le luminaire de l'eglise. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 1).
[8] Les religieux, abbé et couvent de l'eglise de Mortemer ont par chartre du roy Philippe, les franchisez et usages pour leur hostel de Pormor, c'est assavoir tous les vesseaulx de mouches que lesdis freres pourront trouver par toutes lesdictes forests (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 34).
[9] ...pour ce que les diz vivres ont esté long temps sur la mer dedans les vesseaulx en quoy ilz ont esté amenez en actendant l'effect de nostre dicte armee, il y en a aucuns qui ont prins grant empirement (Clos galées Rouen M.-C., t.2, 1335-1415, 175).
[10] ...à Bernart Quéron, de Sumenne, en Languedoc, de la veschat de Nymes, thisserant et botier, et pour sept vesseaulx du roy que a adobas, dont y a mis vingt cercles neufs et les usses (Comptes roi René A., t.1, 1451-1480, 99).

11 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre