C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vayne dans la Base des Partiels 

22 attestations 
 Page /3 

[1] Gens obstinez, temeraires, haultains, Sur tous vivans d'ung fol cuyder actains Et convaincus de vayne gloire indehue, Qui presumez sur prouchains et loingtains Estre en tous lieux les metropolitains, A qui force d'invincible art est dehue (LA VIGNE, Attollite portas B., 1507, 163).
[2] Cy apres s'ensuit le nombre de la declairacion des vaynes qui sont sur le corps de la personne et ont elles gisent et pour quelle maladie prouffite la saignee de chacune vayne, comme dit et enseigne maistre Jehan Le Lievre, tres excellent maistre et docteur en medecine. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 15).
[3] Et premierement la saignee de la vayne du chief vault pour ancienne maladie du chief, pour reume et le mal des yeulx et aussi pour memoire du cerveil alegier. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 15).
[4] La vayne des temples saigne l'on pour les yeulx qui plourent et pour le mal des dens et aussi pour goute. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 15).
[5] La vayne du bout du nez saigne l'on pour maladiez qui pevent advenir ou visaige entre cuir et char, ainsi comme neux et trop grant habundance de sang. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 16).
[6] La vayne qui est dessoubz la langue saigne l'on pour aposteme de gorge et contre escrophules et aussi contre une maladie que l'on appelle esquinance dont une personne pourroit mourir soubdaynement. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 16).
[7] La vayne qui est entre la levre et le menton saigne l'on pour la douleur du chief et pour apostemes de la gorge et pour le mal des yeulx et aussi pour trop grande habondance de sang qui pourroit nuyre au cerveil. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 16).
[8] La vayne du cueur saigne l'on pour le cueur qui se deult et pour l'estomac et pour apostumes qui viennent es costez et aussi pour trop grande replecion de sang. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 16).
[9] La vayne du foye saigne l'on pour eschauffoizon du foye et aussi contre fievres et pour la douleur des costez et tenir le corps en santé. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 16).
[10] La vayne de la ratelle saigne l'on pour le mal du flam et de la ratelle et aussi du polmon et contre fievres quartes. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 16).

22 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre