C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vassal dans la Base des Partiels 

47 attestations 
 Page /5 

[1] ...«Ne sçay qui vous meut, vassal», fet (...) [la royne] «de refuser ce qu'en ma vie ne voulus a nul homme ottroyer, mais puisque d'amer ne me daigniés requerir et qu'ensy suis deceue, sachiés que d'Amours et de vous je me vengeray, car je crieray, si ques mal aurés aujourd'huy impetré». (Saladin C., c.1465-1468, 97).
[2] «Vassal, ce dist Gerart, je te dy que se tu es tant hardy de moy ozer combatre je te feray une parture telle que, se tu me peulz vaincre ou ochir, je te feray baillier bons hostages de toy livrer le chastel et la damoiselle pour en user a ton plaisir. Pareillement, se je te conquiers ou mette a mort, tu me prometteras, en moy baillant bons hostages, que tous les maulx et dommaiges que par toy et tes gens ont esté fais en la terre de la damoiselle et de ses homez, que jusques a ung denier tu le restitueras et amenderas a la damoiselle, tout ce que par raison te sera demandé [demand[é]].» (Gérard de Nevers L., c.1451-1464, 42).
[3] «Vassal, ce dist Gerart, vostre hault parler ne voz orguilleuses manachez ne me feront riens esbahir, car tel manache a la fois quy a grant paour...» (Gérard de Nevers L., c.1451-1464, 121).
[4] Les deux champions furent mené es liches, monté chascun sur ung puissant destrier. Gerars, veans Euryans au pres [pre[s]] du feu, par grant ahir appella Melyatir et luy dist : «Vassal, temps n'est de user de manaches. Or y parra lequel le fera mieulx. Je vous desfy de Dieu et de la vierge Marye, sa mere.» (Gérard de Nevers L., c.1451-1464, 122).
[5] Alors Gerart luy escrya a haulte voix et luy dist : «Vassal, des ore mais je vous conseille que voz vantises et haulx parlers voelliés refraindre. Assés de fois ay oÿ dire que trop parler nuist, sy est vilonnye de tenchier, et manechier grant folye. Car au deppartir on porra veoir lequel de nous deux ara victoire.» (Gérard de Nevers L., c.1451-1464, 123).
[6] Ne devroit estrë oublïez Le noble vassal Erculés, Qui estoit a tant grant relés Comblé de toute hardïesse, De force et de toute prouesse, Que qui vouldroit tout raconter Long seroit son cas a conter. (RENé D'ANJOU, Cuer am. espris W., 1457, 166).
[7] .. [Le geant Corfus à Jason:] "Vassal, tu m'as fait la plus grant honte qui me peust advenir. Or te garde le mieux que tu porras! Se le deable ne t'emporte, je te fourdroieray de mon espee, buveray ton sang et mengeray ton cuer ou despit du doeil que tu as mis au mien." (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 143).
[8] Et doncques tu, vassal de Dieu, de lui permis, n'es tu pas le restoreur, le repareur, le conforteur de toute France qui as mué guerre en paix (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 61).
[9] Et certes, selon la Loy civile, et selon raison, le vassal qui ne fait le service que il doit a son seigneur, doit perdre le fié. (Songe verg. S., t.1, 1378, 35).
[10] Le vassal qui ne recognoit le fief tenir de son seigneur le doit perdre et en doit estre privé. (Songe verg. S., t.2, 1378, 57).

47 attestations 
 Page /5 
Fermer la fenêtre