C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vaiselle dans la Base des Partiels 

7 attestations 
 Page /1 

[1] "Ainsi font telz questeurs, car ilz vont par le monde en habit et en semblance de povreté pour aumosnes demander, et ce n'est mie par necessité souventes fois, mais est pour leur grant estat tenir et pour tresor amasser et pour le veu de povreté excessivement trespasser. Mais quoy ? pour eulx pourveoir plus couvertement pour le tempz advenir ilz convertissent leurs pecunes en joyaulx, c'est assavoir, en livres, en vaiselle, en paremens d'eglise, en reliquiaires et en autres meubles..." (Horloge de sapience S., c.1389, 82).
[2] "En la noble cite de Venisë, dist la chambriere Hardiesse, "il y a un change qui s'appelle le banc au commun. Cellui qui le gouverne recoit, despent et depart, en mil miliers de parties, chacun an troys ou quatre milions de florins qui s'appeloient ducaz, en or, en argent, en pierres precieuses, en vaiselle, en joyaulx, et en soutille marchandie..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 460).
[3] ...c'est assavoir de la vaiselle oultrageuse, superflueuse et non neccessaire, dont les buffez et droisseurs royaulx ont este bien chargiez (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 318).
[4] ...sicomme de joyaux et de grant vaiselle d'or, premierement estre mise en la prosecucion de la guerre et exposez au paiement de la noble chevalerie gallicane et es deppendences neccessaires, et non voluntaires, de la guerre. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 379).
[5] ...pour un pou auoir amendé Xm IJo XV dudit or estant à XIX karas pour faire aultre vaiselle et l'avoir fait venir à XIX karas et J quint qui est or de touche et au dessoubz n'oseroit on ouurer. (Comptes Lille L., t.1, 1382-1482, 200).
[6] ...plusieurs parties de joyaulx, vaiselle d'argent que icellui seigneur a fait pranre et acheter d'eulx et donner tant aux cardinaulx des Urcins, de Saint Marc, comme à autres embaxadeurs envoyés de par notre saint pere le pappe devers mondit seigneur en embassade ou legacion (Comptes Etat bourg. M.F., t.2, 1418-1420, 167).
[7] ...s'en allèrent les dessus diz Martin, Guidier et Pineau, comme l'en dit, à Partenay, où ilz desrobèrent, par le moyen de certains croichez qu'ilz firent faire, certaine grant quantité de vaiselle d'estain. (Doc. Poitou G., t.10, 1456-1464, 405).

Fermer la fenêtre