C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de us dans la Base des Partiels 

58 attestations 
 Page /6 

[1] Nostre Dame, que je suis mat! Vous Vo[us] [m'] avez presque fait chier! (Janot sac G.-Z. R., c.1450-1500, 72).
[2] Et pour ce est elle des musiciens assez communement appellee une double. Et ainsy veons nous en nostre game que les cordes ou les notes de ga-me-us et de ge-sol-re-us le bas se accordent ensamble et font ceste consonancie. Et aussy font toutes les autres cordes et notes qui ont ensemble autel double regard. La seconde consonancie est dyapente appellee. Et ceste se deppend de la proporcion sesquialtere, qui est quant de deux nombres ensamble comparez le grant contient le mendre et avecques ce la moitié de lui, si comme .VJ. a .IIIJ. comparez ou .XIJ. a .VIIJ.. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 46).
[3] Et pour ce est elle des musiciens assez communement appellee une double. Et ainsy veons nous en nostre game que les cordes ou les notes de ga-me-us et de ge-sol-re-us le bas se accordent ensamble et font ceste consonancie. Et aussy font toutes les autres cordes et notes qui ont ensemble autel double regard. La seconde consonancie est dyapente appellee. Et ceste se deppend de la proporcion sesquialtere, qui est quant de deux nombres ensamble comparez le grant contient le mendre et avecques ce la moitié de lui, si comme .VJ. a .IIIJ. comparez ou .XIJ. a .VIIJ.. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 46).
[4] La tierce [consonancie] est appellee dyatessaron, qui vient d'une proporcion qui est appellee sesquitierce pour ce que en ceste consonancie le son agu est comparé au grave selon ceste proporcion en laquelle le grant nombre comparé au petit le contient une fois et avecques ce la tierce partie de lui, si comme quatre fait comparé a .IIJ. ou .VIIJ. a .VJ.. Et ceste consonancie est aussy assez communement appellee une quarte, car ainsy veons nous en nostre game que une note qui est quarte ou regart de l'autre sonne avecques celle et fait ceste consonancie, si comme ga-me-us et ce-fa-us font comparez ensamble et les autres semblables. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 46).
[5] La tierce [consonancie] est appellee dyatessaron, qui vient d'une proporcion qui est appellee sesquitierce pour ce que en ceste consonancie le son agu est comparé au grave selon ceste proporcion en laquelle le grant nombre comparé au petit le contient une fois et avecques ce la tierce partie de lui, si comme quatre fait comparé a .IIJ. ou .VIIJ. a .VJ.. Et ceste consonancie est aussy assez communement appellee une quarte, car ainsy veons nous en nostre game que une note qui est quarte ou regart de l'autre sonne avecques celle et fait ceste consonancie, si comme ga-me-us et ce-fa-us font comparez ensamble et les autres semblables. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 46).
[6] Car se deux est double a un et trois est sesquialtere a deux, il convient que trois soit treiple a un. Et c'est ce que les musiciens communement appellent quinte sur double. Et ainsy le voit on en nostre game se nous ensamble comparons les sons de ga-me-us et de de-la-sol-re. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 47).
[7] ...si comme nous veons en nostre game que us fa, qui font diatessaron, contiennent us re et re mi, qui font deux tons, et oultre ce, mi fa, qui font un demi ton. Et c'est ce que les anciens appellent tetracorde pour ce que dyatessaron contient quatre cordes en soy ou quatre sons. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 50).
[8] ...si comme nous veons en nostre game que us fa, qui font diatessaron, contiennent us re et re mi, qui font deux tons, et oultre ce, mi fa, qui font un demi ton. Et c'est ce que les anciens appellent tetracorde pour ce que dyatessaron contient quatre cordes en soy ou quatre sons. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 50).
[9] Et c'est chose assez clere en nostre game, car entre les deux cordes et les notes de ga-me-us et de de-sol-re, qui font dyapente, sont de neccessité us re mi fa, qui font deux tons et demi et dyatessaron, et avec ce, fa sol, qui font un ton. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 52).
[10] Et c'est chose assez clere en nostre game, car entre les deux cordes et les notes de ga-me-us et de de-sol-re, qui font dyapente, sont de neccessité us re mi fa, qui font deux tons et demi et dyatessaron, et avec ce, fa sol, qui font un ton. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 52).

58 attestations 
 Page /6 
Fermer la fenêtre