C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de touchent dans la Base des Partiels 

25 attestations 
 Page /3 

[1] Voulant l'abreviacion des causes d'entre noz subgiez, mesmement de celles qui touchent les droiz de l'eglise (Chron. Mt-St-Mich. L., t.2, Pièces diverses, 1432-1463, 71).
[2] ...et ordener en especial des choses qui touchent a sa fin, par lesquelles Dieu soit esmeu a misericorde et veulle prendre en gré ce qu'il a inspiré par sa grace, c'est la bone volenté du morant. (MéZIèRES, Test. G., 1392, 307).
[3] L'Ome comance (touchent taborin; cillete) (OLIOU, Mess. Arg. A., c.1470, 466).
[4] Et semble aussi que les effores avoient posté sus les choses qui touchent les forains et estranges, comme seroit traictier a eulz ou ouvrir la guerre et teles choses, et jugeoient des contracz. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 102).
[5] Mes aucuns et partie qui sunt appellés et esleus a ce, ainsi comme en Lacedemone les princes ou les juges diz effores jugent les causes des contras et autres jugent d'autres causes, si comme ceulz qui sunt appellés Anciens jugent des causes qui touchent homicides. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 116).
[6] ...car les dois qui les [les cordes] touchent les divisent et les copent et les font longues ou courtes par certaine mesure correspondant a la dessus dicte division du monocorde, et telle fois est que la main s'y avance pour attaindre plus loings afin d'avoir aussy les sons haulx et agus telz que le chant desire. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 62).
[7] Il est assavoir que lesdictes personnes sont generalment esleues pour accorder, cognoistre et jugier de tous les debaz et riotes meues et a movoir, et de toutes controversitez qui touchent causes civiles et toutes accions civiles, realles et personelles, et non pas criminelles. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 491).
[8] Et, pour ce, ansi poons nous conclurre que se l'Impereur, par priviliege qui ne soit pas escript en corps de Droit, ou par priviliege escript en corps de Droit, a privilegié Sainte Eglyse et sez ministres, ce ne se doit pas estandre aux subjés du royaume de France, mez puet le Roy teulx privilieges revoquier et anuller, en tant que ilz touchent sez subjés. (Songe verg. S., t.1, 1378, 57).
[9] Je diz, donques, que celle auctorité dez deux luminaires, qui est mise en la decretale Solite, n'est mie exposicion touchent le senz litteral, mez seulement le senz mistique et allegorique ; et, pour tant, l'en n'en doit traire aucun argument. (Songe verg. S., t.1, 1378, 171).
[10] ...sauf que il [le Pape] est tenu de garder lez ordenances justes et raysonables de sez predecesseurs predec[ess]eurs et lezquelles touchent droit de partie, lezquelles il ne puet ne ne doit muer ne changer sanz cause raysonnable (Songe verg. S., t.1, 1378, 198).

25 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre