C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de touchans dans la Base des Partiels 

48 attestations 
 Page /5 

[1] ...auons si endroit mis aucunes choses, touchans ses marches, extraites d'un liure que fit vng frere mandeant, qui auironna iceluy pais (BONTIER, LE VERRIER, Canarien G., c.1425 [1482], 87).
[2] ...lesquieulx prelaz, docteurs et notables clercs firent certaines constitucions touchans le fait de l'Eglise. (LE BOUVIER, Chron. Ch. VII C.C.J., c.1451-1455, 196).
[3] et tenant un papier faisant mencion de l'assiete de certaine taille ou missions touchans les gens de la dicte parroisse (Chron. Mt-St-Mich. L., t.1, Pièces diverses, 1418-1432, 231).
[4] pour plusieurs choses très grandement touchans l'entretenement de nostre seigneurie et le bien et utilité de noz obeissans subgiez (Chron. Mt-St-Mich. L., t.2, Pièces diverses, 1432-1463, 93).
[5] Le nombre des touchans a ceste emprinse du More furent XXV en tout, XII ... Aras et XIII devant les dames. N'y fut point le conte de Charolois (...), car s'en estoit allé ledit conte (...) tenir la Vierscare - qui vault autant comme ung parlement a la coustume du pays -, que nul ne peut tenir que le prince en sa personne ou son filz aisné. (CHASTELL., Chron. IV D., c.1461-1472, 129).
[6] Or avint que aprés la dicte messe, devotement ouye, le dit roy Lyon d'Armenye appella le solitaire, custode de la dicte chapelle, et, par sa grace, en grant devotion parla au dit custode de pluseurs choses touchans a son emprise de recouvrer son royaume de l'estat d'Oryent du souldan de Babilone du pays de par de la, et comment legierement, a l'ayde de Dieu, se pouroit conquerre, et de circunstances appartenans a la dicte matere. (MéZIèRES, Vertu sacr. mar. G.-K., c.1384-1389, 61).
[7] "Qui considere bien en esperit", dist la royne, "les grans haynes, dissencions et questions publiques et latentes, qui sont aujourdui en la nef francoise, entre la juridicion seculiere et la juridicion de l'eglise, et les innoveniens et horribles maulx qui souvent en adviennent touchans a la foy, a bonnes meurs et sainte pollicie, il se puet dire que c'est une latente et publique guerre spirituelle et temporelle..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 298).
[8] Se lez Sains Peres de Ronme font decrés ou decretales, ordenances ou establisemens, touchans la temporalité dez Roys, princes ou aultres seigneurs terrians, entre vous, clers, lez appellerés ou tandrés pour Dret, se vous voulés. Car, quant est selon la verité, nul ne puet ordener ne establir dez choses dezquelles il n'a ne puissance ne pover (Songe verg. S., t.1, 1378, 22).
[9] ...touchans l'escu pour pippe ordonné pour le remboursement de l'emprunt qu'ilz ont fait, le Roy leur fera entretenir le contenu en ses lettres et leur baillera executore contre ceulx qui yront au contraire, pour les y constraindre (Hist. dr. munic. E., t.1, 1330-1482, 446).
[10] ...ycellui donner à maistre Jehan Millet, secrétaire du roy et de monsr de Guyenne pour courtoisie de avoir fait aucune lettres touchans le fait de la retenue et estat de monsr le conte de Charrolois devers MdS de Guienne (Comptes Lille L., t.1, 1382-1482, 62).

48 attestations 
 Page /5 
Fermer la fenêtre