C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de tirans dans la Base des Partiels 

35 attestations 
 Page /4 

[1] La sisime cause de nostre Chevalerie, c'estassavoir pour resister, s'il sera besoing, a ceulz qui partourbent la foy catholique et l'eglise de Romme, si comme as hereges, tirans et scismatiques, dessa la demourans. (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 48).
[2] Puis donques que nostre sainte Chevalerie principaument est dediee en l'observance, dessencion et multiplication de la sainte foy catholique, en renouvellant la sainte Passion du doulz Jhesu, pour l'acquisition de la Terre Sainte et destruction dez barbariens et anemis de la foy, il est bien digne chose et convenable que les hereges, tirans et scismatiques (...) soient reduit et ramene a la vraie lumiere de la sainte foy catholique (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 60).
[3] (...) [elle] fu admenee auprés d'une nefz, en laquelle estoient pluseurs marchans tirans en Sarrasinesme. (Fille comte Pontieu B., c.1465-1468, 96).
[4] Jason gardoit le passage contre les tirans et bien les furnissoit sus le pont, ouquel ilz montoient les uns aprés les autres, dont pluseurs en y eut de navrés et de mors. (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 156).
[5] Pausa. Pierre et Paul s'en vont parmi le jeu et l'emperiere Noiron fait envoier querir ces tirans pour les prendre (Mart. st Pierre st Paul, fragm. Anholt R., c.1480-1500, 190).
[6] Aprés le fist Pilate battre Par ses tirans, par trois ou quatre, Cuydant les Juïfz appaiser Qui plus s'efforcent de noiser. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 757).
[7] Et en ce lieu si sont assis Quatre maulvais garçons tirans, De tout mal faire desirans : Fieramort et Bruslecosté Qui vont plus tost que la posté, Maulevault et Malengrongné, A tout mal faire embesongné. (Myst. st Laur. S.W., 1499, 124).
[8] Tirans, ostez lay tost et viste De ce tourment enquoy il est, Et le menés sans plus d'arrest Tout nu en noz basses prisons, En ordures et en poysons (Myst. st Laur. S.W., 1499, 234).
[9] Adonc arrive Rommain a Laurens, quant il est deslié, et se met a genoulx a ces piedz et luy presente l'eaue en ung bassin, et dit Rommain, present l'ange et present Decius et les tirans (Myst. st Laur. S.W., 1499, 234).
[10] Mes tirans, mes amys prochains, Querés du charbon pres ou loings Et l'aportez en ceste place. Je vous commande que on face Ung si grant feu que corps et face Luy faciés ardre et reschauffer. (Myst. st Laur. S.W., 1499, 245).

35 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre