C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de sensible dans la Base des Partiels 

23 attestations 
 Page /3 

[1] ...pour ce que le Roy ne estoit pas bien sensible, ains estoit blessié de son entendement (LE BOUVIER, Chron. Ch. VII C.C.J., c.1451-1455, 41).
[2] ...tel empeschement et tele retardation est souvent trés meritoire et plus que ne seroit la sensible devotion et doulce affection. (Traité S. Sacr. B., c.1451-1500, 153).
[3] Et combien que ceste doulceur habituele aulcunes fois telement se respant qu'elle rent le cuer fervent et joyeux a tous biens espirituelz, et triste et tanee au contraire, et que cela soit quelque signe de ceste habituele doulceur ; toutesfois continence, refrenation de elation en prosperité, pacience en adversité, constance en equanimité entre prosperité et adversité, perseverante voulenté de complaire a Dieu et soy du tout submettre a la divine voulenté et les aultres signes, dessus nommez, sont plus certains et plus efficas signes de tele habituele doulceur que ceste maniere de diffusion quy peu souvent advient et que la sensible perception de tele delectation et consolation. (Traité S. Sacr. B., c.1451-1500, 161).
[4] Mais la ot [Raymon] doulce compaignie Qui noblement le reconfortent Et moult lui monstrent et ennortent Qu'il se vueille reconforter Et doulcement le dueil porter. Moult de beaulx exemples lui dïent, Son dueil un petit amolïent. Puis lui dist un baron sensible: "Il fault de vostre filz Horrible Ordonner ainsi qu'ordonna Mellusigne, quant nous donna Conseil qu'on le feïst mourir, Ou le païs feroit perir." (COUDRETTE, Mélus. R., c. 1400, 249).
[5] Homme sensible et reysonable, Advise qui est et que seras, Et je te dis sen nulle fable Que jamés ne te orgoleras. (Myst. st Sébast. M., c.1451-1500, 3).
[6] Haa, Salomee, ma chere seur, Je viz, et la mort est devant, Je meurs, et si suis tout vivant, J'enraige, et si suis sensible, Et cuide qu'il n'est point possible Qu'oncque homme feust ainsy pugny. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 371).
[7] Quant la chose en ce point viendroit, Laisser faire les conviendroit, Car c'est fait d'homme mal sensible D'emprendre ce qu'il n'est possible, Car en fin luy en vient contraire. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 763).
[8] Repos paisible, loz incomprehensible, Desput sensible a comprendre impossible Au grant possible vous est de Dieu permis (LA VIGNE, Honn. dames H., c.1500, 89).
[9] et si est moins aparcevable ou sensible à chacun en son endroit, par ce plus supportable, sans peril de rébellion et sans le murmure du peuple. (ORESME, Monnoies W., c.1365, LXVI).
[10] Car ce est une inequalité raisonnable et concordable ou amiable, qui est es corps du ciel et en leur mouvemens selon ycelles proportions meismes selon lesquelles sunt les consonancies de musique sensible. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 347).

23 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre