C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de registre dans la Base des Partiels 

21 attestations 
 Page /3 

[1] ...en redigeant au soir par escript ce que le jour avois veu digne de recit, en faisant loyal registre des choses dessusdictes, sans rien y adjouster ou obmettre de la verité (Voy. Hierus. S., 1480, 2).
[2] J'ay bien trouvé en mon registre Que Caÿffas a bien le sens De l'estre [évêque] et je m'y consens ; Que tout bien vous en adviendra. (Pass. Semur D.M., c.1420 [1488], 152).
[3] ...après les sergens ainssi appellés, il [le juge] doit faire cryer s'il y a [a] aucun respit et ceulx qui apportés y seront, faire mettre en registre et savoir qui les apporte et qui pleige le porteur d'iceulx respis (Instr. ensaign. B.G., c.1386-1390, 29).
[4] ...il [le juge] doit les autres causes qui sont entre parties appeller et delivrer l'un après l'autre, selon l'extrait de son registre, ou cas toutesvoys ou il n'y airoit aucunes causes ou il y eust peril en la demeure, ou qui touchast aucune personne d'estat qui fist apresier (Instr. ensaign. B.G., c.1386-1390, 32).
[5] Li sainz hons les appelle pour lire son registre, Ainsint comme bons abbes les tient a droit chapistre Et dist : «Girart, has tu en Dieu creance ferme ?» (Gir. Ross. H., c.1334, 168).
[6] Et fist adoncq chascun des prelats et des seigneurs d'Alemaigne solemnelement son service et son office, tel que faire debvoit à haulte court d'empereur, selonc la guise et ordonnance de l'ancien registre (LE BEL, Chron. V.D., t.1, 1352-1358, 239).
[7] ...lesquelles amendes ainsi jugées et que souloient aplicquier et prandre à leur prouffit les dits eschevins, seront enregistrées ou papier et registre de nostre dite ville et par extrait bailliées à l'argentier d'icelle (Hist. dr. munic. E., t.1, 1330-1482, 108).
[8] ...que toutes et chacunes venues, descharges, recharges, ventes en groz et autres choses pertinentes ou fait et conservacion du denier d'icelluy assis seront arrestéz et mises par escript par bonne declaracion par le dit clerc, present le dit eschevin, et signé de la main d'icellui eschevin en certain cayer qui aura et gardera vers lui icelluy clerc, contre lequel sera veu pour contre rolle le pappier de notre receveur au dit lieu de Hesdin, qui en fait registre pour le droit et porcion que avons et prendrons au dit assis (Hist. dr. munic. E., t.2, 1330-1498, 627).
[9] ...le bail desquelles fermes ou censes, les noms de ceulx à qui elles seront demourréz et les sommes qu'ilz en devront paier chacun an, le clerc de la dite ville sera tenu de enregistrer prestement ou registre de la dite ville. (Hist. dr. munic. E., t.3, 1330-1500, 493).
[10] Et furent faites certaines ordenances par le roy et aussi par monseigneur en [en] son pays de Bourgoingne sur la maniere du paiement des debtes acreues et deues depuis le temps du pié desdiz gros, et aussi des debtes deues paravant, ainsi que plus à plain est contenu esdictes ordenances transcriptes ou registre de la Chambre des comptes à Lille commencié l'an mil CCCCXVI (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1419-1420, 220).

21 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre