C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de presumpcion dans la Base des Partiels 

18 attestations 
 Page /2 

[1] Tous jours samble a presumpcion de cuer humain qu'elle peut quelque chose faire comme pour prevenir et attraire Dieu a son ayde; ce qui ne se peut faire car Dieu previent tousjours; et par ceste prevencion la personne peut proffiter de plus en plus a bien ouvrer. (* *, 168).
[2] ...mais soit fait ce retour a Dieu par humilité vergoigneuse, non mie par une effronte presumpcion. (* *, 171).
[3] .. [Jason au roi d'Esclavonnie]: "Haa glorieux fol! Es tu cil qui es affulé des blanches fievres a cause de ma tres redoubtee dame? Maintenant voy je bien qu'en toy a plus de presumpcion que de prouesse, et de vantise que de valeur, voire et de follie que de sens; car c'est parfaitte follie a toy de toy nommer meilleur chevalier de moy..." (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 137).
[4] Fault penser de avant aller De corage et presumpcion, Et par deliberacion Les voloir confondre et destruire De leur folle ostinacion Qu'il ont volu sur nous produire. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 573).
[5] C'est mon entente, Et le lyerons si bien estroit Que nous le mettrons a destroit En telle façon et maniere Que sa presumpcion trop fiere Sera de par nous rabaisser. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 695).
[6] Et a la verité c'est chose assez ymaginable et presumpcion grande que ces proporcions soient semblablement en couleurs delictables, en oudeurs, en saveurs et en toutes telles choses et que entre les extremitez ensemble entremeslees soit ceste musical mesure dessus dicte en la maniere que les sons aguz et graves qui font consonancie delictable a oÿr sont ensamble meslez musicaument, comme il a esté dit. (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 86).
[7] ..."je respons que se par ma presumpcion je pensasse ou songeasse que en ma ville fragilite eust aucune sapience, je ressembleroye a la vessie du vent remplye, qui par la pointe d'une aguille petite devient toute flasque..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 502).
[8] "L'autre doleur, ma dame, qui m'est particuliere et enracinee en la moule de mes os et es entrailles de mon ame, laquelle doleur me point jour et nuyt et souvent me fait et suer et trembler, est que par le moyen de l'escripture de cestui nouveau Songe par ma presumpcion j'ay propine et offert au monde le calice d'un d'u[n] gracieux breuvage..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 503).
[9] ...ains, ne possession, ne detentacion ne luy doit estre restituee, posé que aucune fois il ait eu la saysine ou possession et que il en soit despoullié, car presumpcion de Droit est contre luy que par violance il ait eu la possession de tel honmage. (Songe verg. S., t.1, 1378, 52).
[10] ...aucuns d'eulx [dez evesques de Ronme], par tres grant temerité et presumpcion, ont fait loys et constitucions, ezquelles ilz ont ordené et establi que lez Impereurs de Ronme leur sont attrains et obligés par serement de feaulté (Songe verg. S., t.1, 1378, 103).

18 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre