C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de praigne dans la Base des Partiels 

6 attestations 
 Page /1 

[1] Se aucun de la commune ou la commune mesmes me forfait aucunes choses, il convendra que je praigne droit de lui ou de la commune en la court Saint Benigne pour le maieur de la commune au jugement des juréz, ne je ne les pourray contraindre ou plaidier ou monstrer chartre defors la devant dite court. (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 22).
[2] ...nulz de noz justiciers qui aura à rendre droit ou sentence sur aucuns procés en nostre dite court, combien qu'il soient grans et proliz, ne demande ou praigne par nom de chandelles ne d'espices denier ou autres choses pour estudier et conseillier ledit procés (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 68).
[3] Coustume est en Bourgoingne que l'en ne praigne bestes trayans par maniere de gage ne par autre maniere et que on ne gage homme de son fessour, ne que on le gagoit de nul instrument par quoy le cultivement de la terre soit empeschié (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 163).
[4] Ceulx de Maisieres requierent que, puis que la dame de Chaigny les gagent toutes foiz que l'en les treuve usant en prenant bois pour cuisiner, qu'elle praigne un plege pour toutes les prinses jusques en fin de querele ; le plege sera prins pour toutes les prinses, mais le forestier de la dame sera creuz de toutes les prinses qu'il fera. (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 164).
[5] Se pluseurs censsiers ont censse par indivis sur une mesme chose, li un plus, l'autre mains, c'est à dire que l'un praigne en celle censse un denier et l'autre deux deniers, le proufit des los de la terre vendra à un chascun des censiers pour telle partie comme il a en la censse (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 256).
[6] ...les quiex trente soulz par jour nous voulons que chascun de vous ait et praigne par la main du dit receveur, et li en donnez voz lettres de recongnoissance de ce que vous en aurez receu (Doc. Poitou G., t.2, 1334-1348, 362).

Fermer la fenêtre