C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de plaisant dans la Base des Partiels 

108 attestations 
 Page /11 

[1] Premièrement du Royaulme de France, pour ce que c'est le plus bel, le plus plaisant, le plus gracieux et le mieulx pourporcioné de tous les aultres, car il a six moys d'esté et six moys d'iver (LE BOUVIER, Descript. pays H., p.1451, 30).
[2] Et a celle heure une figure lui fut monstree de merveilleuse beaulté, de tres especial façon, qui representoit l'estre et la personne de Sapience, et vit celle precieuse ymage en une nue assise en un throne d'yvoire, vestue de vestemens excellens et de souveraine beaulté. En celui estat apparoit celle dame, espouse plaisant, belle et clere, et reluisant en vestemens dorez, et de couleurs couronnee. (Horloge de sapience S., c.1389, 67).
[3] Pourtant qu'ilz labouroient ou tempz de la grant chaleur ilz avoient un beuvrage doulz et plaisant qui les refroidoit et rafreschissoit dont ilz estoient recreez et soulaciez mais non pas plainement, car leur soif ne estoit mie du tout estainte, ainçois ledit beuvrage leur engendroit plus grant soif aprés que devant. (Horloge de sapience S., c.1389, 116).
[4] Mais affin que nostre doctrine soit plus plaisant et plus comprenable par les simples cuers espirituelz (* *, 112).
[5] ...commant cuides tu que ceste matiere soit peu plaisant ou savoureuse aux cuers mondains telz que moy. (* *, 129).
[6] ...car grace se prent a la fois moult estroittement pour la vertus de charité qui est la seule vertus qui fait estre gracieulx et plaisant a Dieu pour estre digne de paradis. (* *, 165).
[7] PLAISANT FOLLIE. Dieu vous gard, Cuider, mon amy; Et comment vous va? CUIDER. Mains que demy, Si vous ne me pourtez secours. (Pipée R., c.1470-1480, 176).
[8] CUIDER. Aportés engins et fallaces Et decepvons sans qu'il y pere, Il en est heure. PLAISANT FOLLIE. Laissez moy fayre. A quant cops je les obliasse! (Pipée R., c.1470-1480, 177).
[9] BRUYT. Il nous fault de l'aglux avoir, Et nous serons pres maintenant. PLAISANT FOLLIE. Mais gardés qu'i soit bien tenant. CUIDER. Si bien tenant que s'il y frappe Verdier ni aultre oyseau de trappe, Hardiement que partir n'en peut. BRUYT. Dis tu? CUIDER. Demandés vous s'il pleust? Si vient Verdier ni Roge Gorge Dictes hardiement que ne se bouge. (Pipée R., c.1470-1480, 181).
[10] BRUYT. Mais de quoy, de quoy Est l'aglux qui fait nostre affaire? CUIDER. Il y a aussi grant mistere A trouver les propres estouphes Que la perre des philosophes Qui fait bien muser les musars. PLAISANT FOLLIE. Je les faitz de mes regars Tirés de la clicgne de l'euill Au chapperon de Bel Acueill En les tendant de frans gluons Broyez emsemble. BRUYT. Quel lardons Pour larder ung jeune follet! (Pipée R., c.1470-1480, 182).

108 attestations 
 Page /11 
Fermer la fenêtre