C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de partiz dans la Base des Partiels 

17 attestations 
 Page /2 

[1] J'entend qu'i sont sur le pays Et qu'i sont partiz des pieça, Amenant vivres de Paris Et qu'i s'en viennent par deça. Me semble deussions estre ja Sur les champs pour les rencontrer ; Si fault envoyer ça et la Des espies pour les nous creter. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 333).
[2] ...toust ces sire chanoinne On regardé vostre personne Et consideré toust l'estat Dont estre partiz sans barat (Myst. st Bern. Menth. L., c.1450, 81).
[3] Bien ont ce noble don gaigné, Car tousjours vous ont compaigné En toutes voz temptacions Et ont eu moult de passions Avec vous, en plusieurs partiz, Et sont moult doubteux et craintifz Pour la cause de vostre abscence ; Mais tantost a toute affluence De puissance et de hardement, Par ce divin embrasement Qui du tout les promouvera. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 1054).
[4] ...il se doit travaillier par toutes bonnes manieres que, sans enfraindre le decret et la loy de chevalerie touchant cellui cas, les vaillans hommes d'armes de tous estaz au butin et ailleurs soient le mieulx partiz, affin que les autres mains vaillans ayent occasion d'admander leur lance et leur espee. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 516).
[5] Quant Normans furent partiz de Blangi et la ville fut recovrée et le fortiffiement en fut abatu, Piquars s'en ralerent en leurs forteresses (Chron. norm. 14e M., c.1369-1372, 145).
[6] ...contenant que, (...) icelui suppliant et Perrenot de Beaunoy, (...) qui aloient ensemble en la mer en peschant des harens, se feussent partiz du hable dudit lieu de Dieppe (Chancell. Henri VI L., t.2, 1427-1435, 135).
[7] ...parlé avec luy sur le fait de son ouvrage et me ouvrit plusieurs partiz et appoinctemens de fondre et affiner tant l'argent que le plomb et cuivre. (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 296).
[8] ...se aucun ou aucune receu en la bourgoisie ou à recevoir en la forme dessus dite se soit partiz ou partoit de cy en avant d'aucun lieu ou d'aucune commune, il paiera les tailles et les fraiz de la ville, de tant comme il sera tailléz ou getéz sur lui (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 294).
[9] ...IJ pièces de fin veluyel, l'un quenelé et l'autre eschiqueté d'or et d'argent, pour faire corsez partiz pour les diz seigneurs, lesquiex furent fourrez de menuvair (Comptes argent. rois Fr. D.-A., II, 1342-1387, 25).
[10] Et du temps des nobles tournois, ils [les rois d'armes] se combatoyent par deux partiz, les ungs royers et les autres poyers. Et furent deux roys d'armes fais pour soustenir iceulx deux partiz, et pour mettre par ordre les blasons des nobles hommes, en gardant ... chascun son estat et degré : c'est ... sçavoir le roy d'armes des royers pour toute la noblesse de Germanie, et le roy d'armes des poyers pour toute la noblesse de Gaulle ; et certes les matieres sont de grans recommandations. (LA MARCHE, Mém. IV, Pièces annexées, p.1468-1500, 69).

17 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre