C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de pardevers dans la Base des Partiels 

18 attestations 
 Page /2 

[1] et aussi d'un patron du dit chariot, tout de fer, d'un pié et demi de grandeur (...) pour moustrer au dit seigneur la façon et maniere du dit chariot de boys, lequel il avoit laissié ... Tours, pour ce que encores ne povoit estre aisiement mené pardevers icellui seigneur (Chron. Mt-St-Mich. L., t.2, Pièces diverses, 1432-1463, 224).
[2] ...comment le populaire vint pardevers luy pour luy crier mercy quant ilz sceurent les nouvelles du roy de France. (Jehan de Paris W., c.1494-1495, 10).
[3] Noble conte de Cleremont, (...) Pardevers vous, cy en presence, Sommes venuz dire nouvelles Que Anglois amenent puissance De vivres et autres sequelles ; Si voulons aller au devant En Beausse pour les destrousser Et faire une armee belle et grant Pour ensemble nous amasser, Et pour estre recompancez Des Anglois l'emprise perdue. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 329).
[4] Lequel Monseigneur de Culant depuis a envoié plusieurs foiz pardevers moy, et m'a fait remonstrer par Thierry Lepetit cappitaine dudit Chalar, et autres, les grans debtes enquoy feu mondit seigneur le mareschal, son frère, estoit tenu pour le service du Roy (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 617).
[5] Item, que de touz les prouffiz et emolumens qui ystront ou pourront issir de la juridicion desdiz maistre et jurez, soit en deffaux, soit en amendes ou autrement, le tiers en tournera pardevers et au prouffit dudit maistre ; et les deux pars tourneront au prouffit du commun, a paier le conseil ou autrement, selon ce que l'en verra que bon soit. (Mét. corp. Paris L., 1351-1500, 267).
[6] Savoir faisons que a la supplicacion et requeste des jaugeurs jurez de la ville de Paris, nous avons fait extraire du dix huictiesme feuillet du Livre des mestiers d'icelles ville de Paris, estans pardevers nous, en la chambre desdits comptes, ce qu'il s'ensuit... (Mét. corp. Paris L., 1351-1500, 638).
[7] ...ledit Joab avoit audit Absalon fait la paix pardevers le roy David, son père, d'un meurtre qu'il avoit fait en la personne de son frère ainsné, filz du roy David, qu'il avoit occis, et en avoit icellui Absalon esté fuitif hors du pays par l'espace de trois ans. (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.1, c.1425-1440, 200).
[8] ...feu Loys naguères duc d'Orléans, fut tant embrasé de convoitise et honneurs vaines et richesses mondaines, c'estassavoir de obtenir pour soy et sa généracion, et de toler et substraire pardevers lui la très haulte et très noble seigneurie de la couronne de France au Roy nostresire, qu'il machina et estudia par convoitise, barat et sortilèges et malengins, pour destruire la personne du Roy de ses enfans et généracion (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.1, c.1425-1440, 223).
[9] ...finablement furent tous d'opinion de mectre un pan de mur sur estaies pardevers la ville, et après eulx armer, et tous ensemble, hommes, femmes et enfans, quant ilz auroient premièrement bouté le feu en divers lieux parmy la ville, ilz abatroient ledit pan de mur ès fossez, et s'en yroient tous où Dieu les vouldroit conduire. (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.3, c.1425-1440, 305).
[10] Lesquelz faculté et exercice de gouverner ainsi estant pardevers nostre dit filz le roy Henry, il labourera affectueusement, diligemment et loyaument à ce que puist estre à l'onneur de Dieu, de nous et de nostre compaigne, et aussi au bien publique dudit royaume et à défendre, transquiller et apaiser, et gouverner icellui royaume selon l'exigence de justice et équité, avec le conseil et aide des grans seigneurs, barons et nobles dudit royaume. (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.3, c.1425-1440, 392).

18 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre